המדריך לרכישת סאונה יבשה - Sparta Spa
סאונה Loungh Proffi

המדריך לרכישת סאונה יבשה

קניית סאונה יבשה אינה רק בחירת מבנה החדר ו/או העיצוב שלו, יש לתת חשיבות גם למבנה החדר, הבידוד, אופן פיזור החום ,סוגי העץ ועוד..

סאונה יבשה היא ממתקן הספא שנפוץ לראות במתחמי ספא, בבתי מלון, במועדוני ספורט וחדרי כושר, צימרים ועוד. במגזר הפרטי יותר ויותר אנשים מגלים בשנים האחרונות את היתרונות הרבים של סאונה אישית, ומשלבים אותה בגינה או בחלל הבית.

בניית סאונה ביתית מאפשרת להתאים את חדר הסאונה לגודל החלל ולצורכי הלקוח באופן אישי. בהזמנת סאונה לבית מבית ספרטה ספא אתם מבטיחים לעצמכם את המתקנים הטובים ביותר עם שירות האספקה והתיקונים הטוב ביותר ואחריות מלאה ל- 5 שנים. בניית סאונה ביתית או סאונה למתחמי ספא ומתחמים ציבוריים עם ספרטה ספא היא בחירה חכמה, שמעניקה לכם את כל הפסיליטי, הפרקטיקה והיוקרה שאתם מחפשים במתקן הספא המפנק.

סאונה יבשה יתרונות:

  • ניקוי הגוף מרעלים
  • שחרור מתחים ורוגע
  • חיזוק מערכת החיסון
  • סיוע לירידה במשקל
  • הפחתת לחץ על מפרקים ושרירים
  • זמן איכות ופנאי אישי או זוגי

חברת ספרטה ספא מייבאת לישראל את המותג היוקרתי בעולם KLAFS מגרמניה אשר מובילה את תחום הסאונות היוקרתיות בעולם,

עיצוב פונקציונאלי ושימוש בחומרי הגלם הטובים בעולם מיצבו את KLAFS כמותג מספר 1 בעולם בתחום הסאונות היבשות חדרי חמאם טורקי, סאונות יבשות וסונריום.

החשיבות בשימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר בשילוב משמעת ומצויינות מביאים לתוצצאה של מוצר מושלם!

בנוסף ייבוא של אביזרים ,חלקים, תנורים לסאונה ומחוללי אדים לסאונה רטובה תוצרת SAWO מפינלנד כמוצרים משלימים לחדרי סאונה יבשה אותם בונה ספרטה ספא לפי מידה ולפי דרישת הלקוח.

איך יודעים היכן למקם את הסאונה ?

מיקום הסאונה היבשה בבסיסו יהיה בחלל חדר סגור (ניתן גם למקם סאונה יבשה בגינה, כמו ג’קוזי לגינה אך מבנה הסאונה שונה בתכליתו ומורכב מיחידות עץ “לוגים ” בדומה לבית עץ/צימר וכד’) החדר יכול להיות בעיקרון כל חדר בו תחפצו כל עוד החלל הנותר יהיה מאוורר באופן סביר ולא יהיה מצב בו הסאונה תהיה חשופה לשמש/גשם וכד’

מהן ההכנות הנדרשות להתקנת סאונה יבשה?

ההכנות הנדרשות להתקנת סאונה יבשה הן מהפשוטות שיש

חלל חדר מפולס ומוגן מ-גשם/שמש וכדומה (ניתן גם לקבל סאונה המותאמת לשימוש חיצוני -מבנה החדר יהיה מאופיין ומיוצר בהתאם)

הזנה של חשמל תלת פאזי 3X20 אמפר ישיר מהלוח כולל ממסר פחת ומפסק פאקט מוגן מים בסמוך לחלל החדר

מהם סוגי העץ וחשיבותם כאשר רוכשים סאונות יבשות ?

לסוג העץ חשיבות גבוהה כאשר מתכננים או רוכשים סאונה יבשה. בחירת עץ לסאונה מורכבת משיקולים שונים, ביניהם שיקולי מראה, מחיר, עמידות ואפילו אקלים. להלן סוגי העץ והשימוש בחלל הסאונה:

עץ אורן פינלנדי: עץ זה משמש לרוב בחללים החיצוניים של הסאונה כאשר נעשה בסוג עץ זה שימוש בחללים הפנימיים של הסאונה מומלץ לקבל עץ אורן פינלנדי לבן ללא עיניים.

יתרונותיו : עלות זולה ביחס לשאר חומרי הגלם ,עמידות סבירה , מראה אוטנטי

חסרונותיו: סופח חום ,עלול להתעוות במגע עם לחות ,אורך חיים קצר ביחס לחומרי גלם אחרים

עץ אוביצ’ה– סוג עץ זה נחשב לאחד הפופולרים בקרב יצרני הסאונות בעולם ,גם כאשר משתמשים בעץ אורן פיני בחללים חיצוניים ו/או קירות ,נהוג להשתמש בעץ אוביצ’ה כאשר מייצרים את הספסלים ,משקופים,דלתות של הסאונה מאחר ועץ זה נחשב ליבש מאוד ואינו סופח אליו חום או נוזלים ומתייבש מהר מאוד מבלי להתעוות .עץ זה מאופיין בכך שהוא חלק וללא עיניים בכלל ,

יתרונותיו: עץ שאינו סופח אליו חום (כך שכאשר משתמשים בסאונה אין חשש להישען על הקיר ולחטוף כוויות חום , כמו כן אינו סופח נוזלים ואינו מתרחב/מתכווץ ,תכונה זו חשובה מאוד בשימוש במשקופים ודלתות של הסאונה על מנת להימנע מחריקות / קושי בפתיחת הדלת של הסאונה . עץ חלק ונקי ללא עיניים ,

חסרונותיו: עץ אוביצ’ה ידוע כאחד החביבים על תולעי עץ אשר עלולים לכרסם בו (סאונות יבשות שלא נמצאות בשימוש בתדירות סבירה / גבוהה עלולות לסבול מתופעה זו מאחר ובשימוש בתדירות גבוהה התולעים לא ישרדו את החום) כמו כן נחשב ליקר יותר באופן משמעותי מעץ האורן הפינלנדי .

עץ סידר (ארז) : עץ סידר נחשב אחד האיכותיים בבניית חדרי סאונה יבשה וכמו גם אחד היקרים ,עץ זה נפוץ בקרב יצרני חדרי הסאונות היבשות ברחבי קנדה /ארה”ב מאחר ומצוי שם בכמויות גדולות ובמחירים אטרקטיביים יחסית , הוא משלב בתוכו חלק מתכונותיו של האורן הפינלנדי וחלק מתכונותיו של האוביצ’ה תכונותיו מבחינת שינוי מבנה התפשטות/התכווצות מאוד מזכירים את העץ אוביצ’ה ובעיית ספיחת החום ללוחות העץ בדומה לאורן הפינלנדי , לרוב עץ הסידר מגיע עם עיניים גדולות (במקרה זה אין חשש לייצור של שרף מתוך העץ )

יתרונותיו: עץ איכותי מאוד בעל תכונות של שמירה על מבנהו המקורי (ניתן להשמש בו לבניית דלתות ומשקופים לסאו נה היבשה )

חסרונותיו: ויזואלית נראה יחסית פחות איכותי ובעל מבנה של עיניים גדולות ,כמו כן סופח אליו חום

עץ המלוק העץ האיכותי ביותר מכל סוגי העצים בהם משתמשים לייצור סאונות יבשות כיום בעולם . עץ זה הינו חלק וללא עיניים צבעו לבן והינו עץ קשוח ללא תופעות של התפשטות / התכווצות ,אינו סופח אליו חום או נוזלים ניתן לשימוש בכל חללי המבנה של הסאונה , קירות/ תקרה /משקופים /דלתות /ספסלים / דרגשים ובקיצור כל חלק העולה על דעתכם .

יתרונותיו: עץ איכותי ועמיד לאורך שנים רבות , אינו סופח חום ,אינו סופח נוזלים , חלק וללא עיניים ואינו מוציא שרף , אינו מתפשט /מתכווץ , אינו מושך תולעי עץ .

חסרונותיו: מחירו .

האם כדאי לקנות סאונה לפי המידה שאנו רוצים או לפי מידה סטנדרטית ?

סאונה לפי מידה מיוחדת תתאים לחלל החדר אותו הקציתם לטובת חדר הסאונה שלכם לכן כמובן עדיף לרכוש סאונה לפי מידת השטח באופן ספציפי ,

העלות של סאונה לפי מידה לרוב תיקבע על פי גודלה של הסאונה ומורכבותה , בכל מיקרה הפערים בין סאונה שיוצרה בדיוק על פי תנאי השטח שלכם לבין סאונה שמיוצרת באופן סטנדרטי פחות או יותר באותה המידה אינם גבוהים מידי ולכן שוב מומלץ לבחור סאונה שתותקן על פי מידות השטח הספציפי שלכם

מהי צריכת החשמל הממוצעת של הסאונה ?

מאחר ומדובר בתנור חימום הכולל ספירלות של גופי חימום ומוזן על ידי כבל חשמל תלת פאזי שכל פאזה היא כ-20 אמפר ומאחר ומדובר במערכת אשר פועלת רק על פי החלטה של המשתמש להשתמש בה ואינה מצריכה פעילות שוטפת על בסיס יומי נתון זה הינו מאוד אינדיבידואלי למשתמש.

גודל הסאונה וגודלו של התנור ישפיעו באופן ישיר על צריכת החשמל וכנ”ל גם כמות וזמן השימוש אותו תעשו בסאונה

בדרך כלל חישוב גודלו של התנור של הסאונה נקבע על ידי נפחו של החדר במ”ק

לדוגמא חדר ששטחו הוא 200 ס”מ אורך על 200 ס”מ רוחב וגובהו 200 ס”מ נפחו במ”ק הינו 8 מ”ק ולכן נשתמש בתנור שגודלו 9 KW

וכן הלאה .

מה ההבדל בין סאונה יבשה לסאונה רטובה ?

סאונה יבשה לרוב מיוצרת מעץ ובה תנור עם אבני ליבה אשר מייצרים חום גבוהה ויובש עם 0% לחות

באמצעות העלאת טמפרטורת הגוף ישנו שחרור של רעלים מהנקבוביות וחילוף חומרים גבוהה . כמו כן הגוף שורף קלוריות ללא צורך בפעילות גופנית מאומצת ,

סאונה רטובה לעומת זאת לרוב תיוצר מחורים אשר מסוגלים לשרוד בלחות של 100% כגון שיש /קרמיקה / פסיפס וכד’

עיקרון הסאונה הרטובה הינו ייצור של אדים חמים לחלל החדר באמצעות קיטור או בשפה המקצועית מחולל אדים

מבנה החדר אגב מאוד מזכיר את החמאם התורכי .

מבין מבחר הסאונות שקיימות בשוק, סאונה פינית היא הנפוצה ביותר הודות לטמפרטורת האוויר הגבוהה ורמת הלחות הנמוכה שבהן היא מתאפיינת.

היכן כדאי למקם את הסאונה היבשה ?

מיקום הסאונה לרוב יהיה על פי החלטתכם , כמובן שיש לקחת בחשבון שלחלק מהמקומות יש לרכוש סאונה יבשה המיועדת ומתאימה למיקום אותו בחרתם ,לדוגמה:

סאונה יבשה שתותקן בגינה יש לקחת בחשבון את עמידותה בתנאי מזג אוויר שונים ,חורף ,קיץ שמש וגשם ולכן יש לבנות את הסאונה בדומה לבית מעץ הכולל מבנה חיצוני של לוגים (בדומה לצימרים) וגג משופע הכולל רעפים /שינגלס לימי הגשם , עלותה לרוב תהיה יקרה יותר מפאת כך שהמבנה מורכב יותר

סאונה יבשה שתותקן במרתף הבית : בגדול ללא שינוי מיוחד מאחר והסאונה מוגנת מגשם /שמש

סאונה יבשה שתורכב בחלל חדר השינה או מקום אסטתי דומה בשאר חללי הבית : לטובת העניין תבנה יחידה מאוד מעוצבת ונקייה

לרוב מערכת סאונה זו יקרה באופן משמעותי מחדר הסאונה הקלאסי/קונבנציונאלי . (ראה תחת קטגוריית סאונות SASHA או INIPI או EFFEGIBI )

מה הוא זמן השהייה המומלץ בסאונה יבשה ?

 זמן השהייה המומלץ בתוך חדר סאונה הוא בין עשר דקות לרבע שעה בכל שימוש

האם מותר לצבוע את הסאונה ?

אסור לצבוע את הסאונה בפנים מאחר והצבע פולט רעלים

גם בחללים החיצוניים עקרונית לא מומלץ לצבוע חדרי סאונה בכלל מאחר והחום הנפלט מחלל החדר עלול לשחרר את הגזים הרעילים המצויים בצבע .

האם ניתן לבנות את הדלת של הסאונה מזכוכית ?

דלת הסאונה חייבת להיות מזכוכית טריפלקס מחוסמת ושקופה מאחר ואם משתמש נמצא במצוקה אנו נוכל לראות אותו מבעד לדלת .

כמו כן חובה על הדלת להיפתח כלפי חוץ (דלת פאניקה) מאחר וחום הסאונה עלול לגרום לאיבוד שיווי מישקל ואפיסת כוחות ולכן קל יותר יהיה לפתוח את הדלת החוצה מאשר פנימה

מתלבטים איך לבחור ספא?

צוות המקצוענים שלנו ישמח לייעץ לכם. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר, ואנו נגיע עד אליכם, כדי להתאים לכם את מערכות הספא והסאונה המתאימות לצרכים שלכם.

אולי יעניין אתכם גם:

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.