המדריך להתקנת ג'קוזי שקוע - Sparta Spa
המדריך להתקנת ג'קוזי שקוע

המדריך להתקנת ג'קוזי שקוע

כאשר בונים תשתית למערכת ג’קוזי שקוע יש לייחס חשיבות רבה לכל נושא הגישה למנועים וחלקים חיוניים במערכת הג’קוזי יש ליצור בהכנת הבור חללים נוחים לגישת טכנאי.

  • יש לבחון את השטח בו תותקן המערכת והאם ניתן לבצע חפירה לעומק המבוקש ללא הפרעה
  • יש לבחון האם השטח בו תותקן המערכת מספיק בגודלו לגודל המערכת המבוקשת ולקחת בחשבון שטחי שירות נוספים לגישה לג’קוזי במידות נוספות למידותיו של הג’קוזי (כ-60 ס”מ מכל צד לכל ההיקף)
  • יש לדאוג לניקוז עודפי מים וגשמים מאחר וכאשר מדובר בהתקנה של ג’קוזי שקוע בתוך בור ישנה סכנה להצפה של הבור וגרימת נזק למערכות המנועים, המחשב, ושאר החלקים החשמליים של מערכת הג’קוזי.
  • יש לקחת בחשבון כניסה של משתמשים למים באופן הפוך מספא עילי מאחר והג’קוזי שקוע ויש לרדת אליו וישנה סכנה של החלקה

איך מתכננים את הבור לג’קוזי שקוע

תכנון הבור נעשה ביחס ישיר לגודל הג’קוזי, יש לקחת בחשבון מידה היקפית לשירות טכנאי של כ-60 ס”מ דהיינו ג’קוזי במידות חיצוניות של 200/200 ס”מ מצריך בור שגודלו הפנימי 320/320 ס”מ.

איך יודעים מה עומק הבור שיש לחפור להתקנת ג’קוזי שקוע ?

עומק הבור נעשה ביחס ישיר למידת הג’קוזי דהיינו ג’קוזי שגובהו 90 ס”מ יצריך בור בעומק של 80 ס”מ מאחר ולרוב מערכות הג’קוזי ישנה דופן המשתפלת כלפי מטה ושגובהה של הדופן הוא כ-10 ס”מ.

מומלץ לחפור בור עמוק בכמה סנטימטרים מהמידה המדויקת בכדאי להימנע ממצב שבו הג’קוזי יצא גבוהה יותר מגובה הדק/האפס שנקבע.

זכרו! להעלות בכמה סנטימטרים תמיד ניתן, אך להוריד לאחר שיצקנו בטון כבר לא ניתן.

איך מנקזים את המים מהבור הרי הוא נמוך יותר מקו הריצוף/דק?

ניקוז המים מהבור נעשה בכמה צורות:

  1. לבדוק האם הקו התחתון של הבור נמצא מעל לקו הביוב והאם ניתן להתחבר אליו וקיים שיפוע לניקוז עודפי המים.
  2. שימוש במשאבה טבולה אשר תותקן נמוך יותר מקו האפס של תחתית הבור ואשר נכנסת לפעולה כאשר הבור בו היא מותקנת מתמלא במים עד להצפת המצוף החשמלי אשר יפעיל את המשאבה וינקז את המיים ( ניתן להשתמש גם במיכל שגובהו כ-65 ס”מ

מהן הכנות החשמל שיש להכין כאשר מתקינים ג’קוזי שקוע ?

  • הכנות החשמל לכל ג’קוזי הן שונות בהתאם למערכות המותקנות בו.
  • לרוב הכנות החשמל יהיו כולל פאקט מוגן מים שיותקן ע”ג אחת מדפנות הבור וממנו יצא כבל באורך של כ-3 מטרים אשר יחובר למערכת הפיקוד.
  • במידה ומותקנת מערכת של שאיבת מים מהבור באמצעות משאבה טבולה – יש להכין כבל חשמל (תקע מוגן מים ) ע”ג אחת הדפנות חד פאזי 16 אמפר.
  • חיבור המערכת והכנת הפיקוד לחיבור לחשמל יעשה ע”י חשמלאי מוסמך בלבד.

איך סוגרים את הבור של הג’קוזי?

סגירת הבור נעשית על ידי חיפוי בור, לרוב באמצעות דק עץ.

חשוב מאד! לצורך טיפול במערכת הג’קוזי, באזור מסויים ניתנות לאיש המקצוע של חברת התקנת דקים הנחיות למידות לפתח שירות שדרכו ניתן להגיע לכל חלק במערכת לצורך טיפול במידה ונידרש. 

איך אני יכול לקבל מידות מדויקות וייעוץ בשטח להתקנת ג’קוזי שקוע?

אנו נשמח לשלוח לביתכם יועץ על מנת לבחור את הדגם המתאים עבורכם ועבור המקום שנבחר להתקנת הג’קוזי

בכל מיקרה אנו מלווים את הלקוח בכל שלבי ההתקנה משלב בחירת הדגם לליווי מול אנשי הביצוע בשטח והנחייתם, לקיחת מידות ג'קוזי ועד להתקנת המערכת בשטח והפעלתה ,

לכל דגם ישנה סקיצה מפורטת אשר אנו מעבירים לאנשי הביצוע ומוודאים שהם הבינו איך לבצע את ההכנות הנדרשות עבור התקנות ג'קוזי מכל סוג.

האם ג'קוזי שקוע מתאים לך?

להבדיל מג'קוזי שממוקם מעל פני השטח, ג'קוזי שקוע לגינה, לחדר האמבטיה או לגג מוחק את המחסום שבין הרצפה לקו המים, ומעניק חוויית רחצה אורגנית יותר, שמדמה טבילה באגם, הנה כמה יתרונות ושיקולים שכדאי שתכירו אם אתם שוקלים להתקין ג'קוזי שקוע.

- ג'קוזי שקוע מתאפיין בקווי עיצוב מודרניים ונקיים עם גאומטריה חדה. בדרך כלל הוא משתלב עם מגוון סגנונות עיצוב.

- אם אתם שוקלים התקנת ג'קוזי שקוע בחדר האמבטיה וודאו שהוא אינו עומד בדרככם, כשאתם מתעוררים באישון לילה לשירותים. כמו כן, ג'קוזי שקוע דורש תשומת לב רבה יותר והשגחה על ילדים שנמצאים בסביבתו.

- ניתן לתחום את הג'קוזי על ידי מסגרת עץ או כל חומר אחר על מנת להבחין בו בקלות רבה יותר ולהבליטו מעט מעל פני השטח.

- סיפון עץ נשלף יכול לסייע לכם לכסות את הג'קוזי כשאינו בשימוש. אם צורתו של הג'קוזי מלבנית או מרובעת ניתן לשלב את הסיפון במסילות לנוחות מרבית. בניית ג'קוזי בחצר עם סיפון תשמור על בטיחות הילדים, ואם בחרתם לשלב אותם יחד בחדר האמבטיה, הסיפון יכול לשמש כרצפה, וכך תנצלו את החלל בצורה מיטבית, כשהוא יהפוך למקלחון.

- שקלו הוספת מדרגות לכניסה ויציאה נוחים יותר, במיוחד עבור ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות.

בניית מערכות ג'קוזי והתקנה שקועה

מערכת ספא שקועה חייבת להיות על בסיס משטח מפולס, חזק ואחיד.

חשוב להתאים את הגודל של בור ניקוז לגינה לגודל ולדגם הג'קוזי. ככל שהג'קוזי עמוק יותר, הבור צריך להיות גדול יותר.

מומלץ להכין בקדמת הג'קוזי מפתח באזור לוח הבקרה לגישה קלה עבור טכנאי בשעת הצורך.

לא תמיד נחוצות משאבות מרובות. פעמים רבות 2 משאבות לג'קוזי מסוגלות לעשות את אותה עבודה כמו 5 משאבות, ואפילו לחסוך בעלויות החשמל.

התקנת ג'קוזי ביתי- פריבילגיה להמונים

בעבר ג'קוזי ביתי נחשב למוצר יוקרתי, שלא רבים יכלו להרשות לעצמם, ובדרך כלל היה נפוץ להיתקל בו באתרי נופש, מועדוני ספורט וכדו'. אך בשנים האחרונות הג'קוזי הפך למוצר נפוץ יותר ויותר, גם בגלל ההיצע הגדול ומגוון החברות שנכנסו לשוק והגדילו את התחרות בענף, וגם בגלל כל יתרונותיו הן בפן הבריאותי והן בשיפור סגנון החיים.

אנשים שונים נהנים מתענוגות שונים, ועבור חובבי הספא, פינוק בג'קוזי אישי ולאו דווקא בג'קוזי במתחם ציבורי אליו נכנסים המוני אנשים מידי יום, הוא הפינוק האולטימטיבי.

ואיך זה מיטיב עם הבריאות שלכם?

לטבילה בג'קוזי מגוון יתרונות בריאותיים:

  • טיפול בדלקות פרקים- על ידי שהייה במים חמים מתרחבים כלי הדם, וכך משתפרת זרימת הדם, מה שמסייע להפחית נפיחות וכאב ולשפר את טווח התנועה. מאותה סיבה הג'קוזי יעיל גם לאנשים שסובלים ממחלות קרדיו- וסקולריות ומיתר לחץ דם.
  • טיפול בכאבים- הודות לשהייה בג'קוזי משתחררים אנדרופינים בגופנו, שהם משככי כאבים טבעיים, ולכן פיזיותרפיסטים ומטפלים רבים ממליצים לשהות בג'קוזי על מנת להקל על כאבים קלים וקשים מסיבות שונות. כמו כן, היא מסייעת גם לשיפור טווחי תנועה בקרב הסובלים ממוגבלויות ובעיות אורתופדיות שונות.
  • שחרור שרירים- במהלך פעילות גופנית משתחררת חומצת חלב בשרירים, שגורמת לכאבים ושרירים תפוסים. שהייה בג'קוזי במים חמים מסייעת לזרימת הדם, וכך מזרימה יותר חמצן, שמסייע לשחרור מהיר של חומצת החלב מהשרירים ומקלה על הכאבים.
  • הפחתת רמות הסוכר בדם- מחקרים מצאו ששהייה יומיומית של 30 דקות בג'קוזי מסייעת להפחתה במשקל, כיוון שהיא מפחיתה את כמות הסוכר בדם וכמות ההמוגלובין המסוכרר. מאותה סיבה הג'קוזי יעיל גם לחולי סכרת מסוג 2.
  • שיפור השינה- מחקרים מצאו שעליית טמפרטורת הגוף שמתרחשת בעת השהייה בג'קוזי יכולה לסייע לסובלים מאינסומניה ונדודי שינה.
  • טיפול בסרטן- מחקרים מצאו ששהייה בג'קוזי מסייעת לחיסול תאים סרטניים בקרב 60% מהנבדקים, וכך מעכבת את התפתחות המחלה ומסייעת לטפל בה.

צוותי ספרטה ספא ישמחו לספר לכם עוד על יתרונות מערכות הספא שלנו ולייעץ לכם באשר למערכות שמתאימות לצרכים שלכם בהתאם לתנאי השטח והמבנה. באולמות התצוגה שלנו כבר ביקרתם?

אם הגעתם עד כאן, יש לנו תחושה שיש לנו על מה לדבר. צלצלו אלינו 03-782-8237.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.