סאונות יבשות ושימוש נכון - ספרטה ספא

סאונות יבשות



 
 

רוצים לשמוע עוד? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


סאונה ביתית יבשה היא מוצר בריא לגוף ולנפש ולכן בשנים האחרונות הפכה לנפוצה ונרכשת הרבה ביותר בישראל. הסאונה לרוב מיוצרת מעץ ובה תנור עם אבני ליבה (KIUAS) אשר מייצרות חום גבוהה ויובש עם 0% לחות. מלבד התנור בנויה הסאונה משניים או שלושה ספסלי ישיבה ושכיבה מעץ ומד חום אשר מאפשר לווסת את הטמפרטורה.

באמצעות העלאת טמפרטורת הגוף ישנו שיחרור של רעלים מהנקבוביות וחילוף חומרים גבוהה . כמו כן, הגוף שורף קלוריות ללא צורך בפעילות גופנית מאומצת.

אנו בספרטה ספא, מייצרים את הסאונה בהתאם לצרכי הלקוח, מבחינת הגודל, כמות המשתמשים, העיצוב והתכנון האדריכלי ומלווים את התהליך כבר בשלב התכנון הראשוני. התנורים והסאונות של ספרטה ספא מיובאים מהחברות הגדולות והאיכותיות בעולם. חברת JACUZZI וחברת KLAFS העולמית. KLAFS נחשבת לחברה הטובה בעולם בתחום הסאונות היבשות, היא מייצרת סאונות יבשות מעל ל-80 שנה ומשווקת אותן ברחבי העולם.

אפשרויות העיצוב והתכנון הן כמעט בלתי מוגבלות והשימוש בחומרי הגלם המשובחים ביותר, תוך שילוב מערכות בקרה ממוחשבות מקנים לנו יתרון משמעותי על ההיצע הקיים בשוק העולמי.

מחקר מחדש התגלה - שימוש בסאונה באופן יום יומי תמנע את התפתחות הקורונה בגופכם. במאמר הבא תבינו למה חשוב השימוש בסאונה.





סוגי סאונות

חדרי סאונות שונים זה מזה בעיקר בהתבסס על שיטת החימום של החדר.

  • חימום על ידי שריפת עצים – חימום החדר וסלעי הסאונה על ידי שריפת עצים מתאפיינת ברמת לחות נמוכה ובטמפרטורת חדר גבוהה.
  • חימום חשמלי - בדומה לסאונות שמחוממות באמצעות שריפת עצים, גם סאונות בחימום חשמלי מתאפיינות ברמת לחות נמוכה ובטמפרטורת חדר גבוהה. החימום בהן נעשה באמצעות גוף חשמלי, שמחובר לרצפת הסאונה ומחמם את החדר.
  • חדר אינפרא אדום – סאונות אינפרא אדום רחוק (FIRS)משתמשות בגלי אור, שנועדו לחמם את גופו של האדם השוהה בחדר הסאונה, ולא את החדר כולו. בדרך כלל הן מתאפיינות בטמפרטורה נמוכה יותר (סביב 60 מעלות צלזיוס), אך רמת ההזעה בהן זהה לסאונות אחרות. חדרי סאונה מסוג זה מומלצים לאנשים עם בעיות ניידות ובעיות בריאות, שמקשות עליהם לשהות בטמפרטורות הגבוהות המאפיינות את חדרי הסאונה המסורתיים.
  • חדר אדים – או בשמו השני, סאונה רטובה, מתאפיין ברמת לחות וטמפרטורת חדר גבוהה.

שימוש נכון בסאונה יבשה

השפעתו של החום המרגיע בסאונה יעיל במיוחד בתום אימון גופני או בסוף יום עבודה לחוץ ועמוס, הוא גורם לגוף להזיע, להתנקות מרעלים ומביא לרגיעה עמוקה. אין ספק שזוהי אחת הדרכים המספקות ביותר להרפות את הגוף ולהירגע, אך יש כמה אמצעי זהירות שכדאי לנקוט, כדי להפוך את החווייה לבריאה ומהנה במיוחד:

  • מומלץ לשתות כוס מים לפני הכניסה לסאונה היבשה. כשהטמפרטורות ומידת היובש עולות הגוף זקוק לתוספת לחות. ניתן גם לשאת בקבוק מים לחדר הסאונה וללגום ממנו לגימות קטנות כל מספר דקות, כדי לרענן את הגוף ולהימנע מהתייבשות.
  • בין אם שוהים בסאונה ציבורית או סאונה ביתית, חשוב לשמור על חדר סאונה נקי ולרחוץ את הגוף לפני הכניסה לסאונה.
  • בעת השהייה בסאונה מומלץ להצטייד ב – 2 מגבות גדולות נקיות. מגבת אחת לפריסה על הספסל, עליה ניתן לשבת או לשכב, והמגבת השניה משמשת לניגוב הזיעה מהפנים ומיתר חלקי הגוף.
  • יש לוודא שדלת הסאונה סגורה היטב במהלך השהייה בחדר הסאונה.
  • בעת השהייה בסאונה חשוב להקפיד על נשימה איטית ועמוקה, ולהאריך באנצעותה את זמן השהות בסאונה. שהייה ממושכת עלולה לחמם יתר על המידה את רקמות הגוף, וחשוב להקשיב לצורכי הגוף.
  • בתום השהייה בסאונה יש לשטוף את הגוף במים פושרים, על מנת להסיר זיעה עודפת ולקרר את הגוף בעדינות, כדי להשיבו לטמפרטורת גוף תקינה.
  • עם היציאה מהסאונה מומלץ לשתות כוס מים או שתיים, כדי להזין את הגוף בנוזלים שאבדו במהלך השהייה בסאונה.
  • למי שרגיש לחום בכפות הרגליים מומלץ להיכנס לחדר הסאונה עם זוג כפכפים או סנדלים.
  • מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה לפני השהייה בחדר סאונה, כדי לוודא שאין מצבים רפואיים שעלולים למנוע את השהייה בחדר הסאונה.
  • במידה וחשים סחרחורת, חימום יתר או חולשה במהלך השהייה בחדר הסאונה מומלץ לצאת ממנו מיד, לשתות כוס מים ולקרר את הגוף באמצעות מים פושרים.

היתרונות הבריאותיים של השהייה בחדר סאונה יבשה

החום שבחדר הסאונה מגביר את קצב פעימות הלב ומרחיב את כלי הדם, מה שמוביל לזרימת דם מוגברת שמאפיינת פעילות גופנית ברמה נמוכה עד בינונית, בהתאם למשך השהייה בחדר הסאונה. קצב הלב המוגבר עשוי להגיע ל- 100 עד 150 פעימות בדקה, מה שמוביל לכמה יתרונות בריאותיים:

  • הקלה בכאבי שרירים ומפרקים ושיפור טווחי תנועת המפרקים הודות לזרימת דם מוגברת.
  • שיפור תחושת הרווחה והרוגע הודות לשיפור זרימת הדם והפחתת רמות הלחץ.
  • נמצא במחקרים ששהייה בתדירות של 3-7 פעמים בשבוע בחדר הסאונה מסייעת להפחתת הסיכון לאירועים קרדיו – וסקולריים, כנראה בזכות שיפור זרימת הדם והפחתת רמות הלחץ. (בעוד שמחקרים עשויים להיות מבטיחים, השימוש בסאונה לא אמור להחליף תוכנית אימונים לשמירה על בריאות הלב).
  • שימוש בסאונה עשוי להיות קשור גם בלחץ דםנמוך יותר ותפקוד לב טוב יותר.
  • שהייה בחדר סאונה יבשה מייבשת את העור. חלק מהאנשים הסובלים מפסוריאזיס עשויים לגלותשהתסמינים שלהם פוחתים בזמן השימוש בסאונה, אך אנשים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס עשויים לגלות כי הדבר מחמיר.
  • אנשים הסובלים מאסטמהעשויים למצוא הקלה בתסמינים מסוימים כתוצאה משימוש בסאונה יבשה, שמסייעת לפתוח את דרכי הנשימה, לשחרר ליחה ולהפחית לחץ.

אמצעי זהירות בעת השימוש בסאונה

  • השהייה בסאונה מורידה את לחץ הדם כתוצאה מאובדן נוזלים, ולכן לא כדאי לעבור מהסאונה החמה למים קרים בבריכת שחייה, כיוון שזה מכווץ את כלי הדם ועלול להעלות במהירות את לחץ הדם.
  • מומלץ להימנע מצריכת אלכוהול לפני ובמהלך השהייה בסאונה. השימוש באלכוהול מגביר את הסיכון להתייבשות, יתר לחץ דם והפרעות קצב.
  • זמן השהייה המומלץ בחדר הסאונה הוא כ – 20 דקות. למשתמשים שאינם מנוסים בשהייה בחדר סאונה מומלץ לשהות בין 5 ל – 10דקות בלבד ולהגדיל את זמן השהייה בהדרגה.
  • אין לשהות בחדר סאונה בעת מחלה. כמו כן, השימוש בסאונה אסור לנשים בהריון ולילדים מתחת לגיל 6. השהייה לילדים מעל גיל 6 מותרת ל – 5 עד 15 דקות ובהשגחת מבוגר.

רוצים לשמור על טמפרטורת חדר גבוהה גם בזמן הרחצה?

תנור מקלחת יסייע לכם לשמור על טמפרטורת חדר נעימה, כך שגם עם סיום הרחצה לא יסמרו לכם השערות, וטמפרטורת החדר לא תוריד את טמפרטורת הגוף שלכם במהירות. שמירה על טמפרטורת חדר תקינה תוכל למנוע תנודות מהירות בלחץ הדם כך שתמשיכו ליהנות מהשפעתה של הסאונה גם בתום הרחצה.

חברת ספרטה ספא מתמחה בהתקנת חדרי סאונה עם חמאם טורקי ומגוון פינוקי ספא נוספים החל מבריכות הידראוליות ועד לג'קוזי ובריכות זרמים. לחברתנו מרכז לוגיסטי שמעניק שירות עם אספקה מיידית ו – 2 אולמות תצוגה בבני ברק ובחיפה, אליהם ניתן להגיע כדי להתרשם ממגוון המוצרים האיכותיים שלנו ולקבל יעוץ אישי על ידי אחד מנציגינו, שהנם בעלי נסיון, וותק וידע מקצועי נרחב.

קריאה מומלצת - המדריך לרכישת סאונה יבשה המותאמת אישית לפי הצרכים שלכם. מוזמנים לקרוא
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.