המדריך השלם לרכישת ג'קוזי - Sparta Spa
ג'קוזי על שפת הים

המדריך השלם לרכישת ג'קוזי

שלב א’ – בירור ראשוני

שלב ראשוני לפני תיאום פגישה, נועד לתת לכם כלים לחיפוש נכון תוך שימת דגש על מה שחשוב לבדוק טרם תיאום הפגישה או ביקור באולם התצוגה. חיפוש של החברה/ות ממנה אתם מעוניינים לקבל הצעות מחיר ולבדוק את הדגמים/מחירים אותם החברה מציעה. הדרך המהירה והפשוטה ביותר הינה האינטרנט.

יתרונות החיפוש באינטרנטחסרונות החיפוש באינטרנט
זמין בכל רגע ומכל מקוםאתר מרשים עם מגוון רחב של מוצרים שנראה כמו חברה רצינית וגדולה לעיתים עלול להתברר כחברה וירטואלית אשר איש המכירות שלה הוא המנכ”ל ,המתקין ,איש המכירות והמזכירה 
ניתן לסקור מספר רב של חברות מבלי לקום מהכסאלא ניתן להתרשם מהמוצרים באופן מוחשי
ניתן לקבל המון אינפורמציה שלרוב בפגישה עם איש המכירות אין זמן לכסות את כל הנתוניםאין קשר עין עם המוכר (ב-80% מהמקרים אנו נקבל החלטה לרכוש כאשר תהיה לנו “כימיה” עם איש המכירות )
ניתן להגיע לפורומים או רשתות חברתיות ולקבל תמונת מצב רחבה יותר על החברות 
מנועי החיפוש מדרגים לרוב את החברות הוותיקות שלהן יש תוכן מעניין במקומות הראשונים (בחיפוש האורגני –לא במודעות הממומנות) זהו פרמטר שיכול לעזור לכם לבחור מי יהיו החברות שאיתןתרצו ללכת צעד קדימה. 

המלצות האזהרות

המלצה: ניתן לבדוק ולהשוות בין האתר של החברה בישראל (במידה והיא מצהירה שהיא מייבאת את הג’קוזי מחו”ל ) לחברה המקורית בחו”ל, על ידי בדיקת הדגם הרלוונטי עבורכם, עוד ניתן לבדוק ולהשוות האם המפרט הטכני של היצרן בחו”ל תואם למפרט של היבואן בארץ וחשוב לא פחות ניתן לבדוק באמצעות כניסה לרשימת השותפים העסקיים של היצרן האם החברה שמצהירה בארץ שהיא המשווקת אכן רשומה ברשימת המשווקים הרשמית. (לדוגמא להיכנס לאתר www.jacuzzi.eu   ולהיכנס לאתר של המשווקת בישראל www.spartaspa.co.il במקביל על ידי פתיחת 2 חלונות חיפוש ולבצע השוואה בין הדגמים על מנת לוודא שאכן מדובר באותה חברה.
אזהרה: חברה אשר מצהירה שהמוצר שלה מיוצר בארה”ב אך לא מציינת את שם המותג היצרן ומאפשרת לכם להיכנס לאתר של היצרן על מנת לוודא שאכן מדובר במוצר עליו הצהירה ברוב המקרים הסתבר שהמוצר יוצר בסין וההרכבה שלו נעשתה בישראל על ידי חלקים מכל מיני ארצות מוצא ( זו המערכת שהכי כדאי להתרחק ממנה מאחר ואין בקרת איכות על חומרי הגלם או תהליכי הייצור ולרוב אתם עלולים להיתקל בתקלות שעל מנת לפתור אותם היבואן יאלץ לאלתר עם חלקים לא מקוריים ולא תואמים למערכת שיוצרה בזמנו כאשר רכשתם אותה.
 
חשוב: השם של המותג האמריקאי חייב להיות שקוף וגלוי כלפי הלקוח (באם הוא אכן יוצר בארה”ב ) השם של הדגם צריך להיות תואם ב-100% לשם של הדגם אצל היצרן.
 

תעודת אחריות

תעודת האחריות חשובה לא פחות מכל פרמטר אותו אתם בודקים לפני רכישה, זה השקט הנפשי שלכם שרכשתם מוצר אמין ושיש לכם “אבא ואמא” לכל תקופת האחריות שהוגדרה על ידי היצרן.
 
חשוב לבדוק לכמה שנים החברה מעניקה אחריות על המוצר ועל איזה חלקים, לדוגמא אחריות על ג’קוזי תוצרת ארה”ב איכותי מחברה ותיקה ואמינה צריך להיות לפרק זמן של לא פחות מ- 5 שנים מלאות על כל מרכיבי המערכת, ישנם יצרנים שמפרידים בין הסדרות לדוגמא סידרת הבסיס עם 1-2 שנות אחריות סידרת האמצע עם 3 שנות אחריות והסדרה היוקרתית ביותר עם חמש שנים אחריות .
לחברות הוותיקות המובילות בתחום ישנן 5 שנות אחריות מלאה על הדגמים מתוצרתם ללא הבדל בין הסדרות.
חשוב לבדוק שאין אותיות קטנות ושלא תחויבו עבור ביקור טכנאי או חלפים למשך כל תקופת האחריות.
 
מומלץ לדרוש מאיש המכירות העתק של תעודת האחריות ואף מומלץ לדרוש התחייבות בכתב שהמערכת אכן מיוצרת ב-100% בארה”ב עם חתימה וחותמת של היצרן. 

שיחת טלפון ראשוני

שיחת הטלפון עם החברה בה הנכם מעוניינים לקדם את החיפוש הינה צעד נוסף קדימה.
יש לנסות ולקבל את מקסימום האינפורמציה בטלפון טרם יציאה לשטח לפגישה או זימון של נציג החברה לביתכם.
 
להלן השאלות החשובות אותן יש לשאול כבר בשיחות הראשונית:
 
שאלות לגבי ביקור באולמות תצוגה:
האם יש אולמות תצוגה והיכן התצוגה ממוקמת גיאוגרפית?
לחלק מהחברות מספר סניפים ולא בכל סניף יש את אותם הדגמים ועל כן לברר האם דגם שבו הנכם מעוניינים נמצא בסניף אליו ברצונכן להגיע. לעיתים לקוחות תיאמו פגישה בסניף מסוים על מנת להתרשם מג’קוזי בו הם מעוניינים שהיה יותר קרוב גיאוגרפית למקום מגוריהם ולאחר שהגיעו לאולם התצוגה התברר שהג’קוזי בו הם מעוניינים נמצא בסניף אחר.
 
האם ניתן לתאם טבילת ניסיון בג’קוזי בסניף והאם הג’קוזי שבו תבצעו את טבילת הניסיון תואם או דומה בחלק או ברוב מרכיביו לג’קוזי אותו ברצונכם לרכוש?
לעיתים הג’קוזי שבו תתנסו אפילו לא קרוב לג’קוזי אותו ברצונכם לרכוש, זה הופך את טבילת הניסיון בג’קוזי לחסרת משמעות, על פי רוב מניסיון העבר לרוב הלקוחות אין רצון לבצע טבילת ניסיון באולם התצוגה כל אחד מסיבותיו האישיות אך חשוב מאוד שהאופציה תהייה קיימת ותוכלו לבצע טבילת ניסיון בג’קוזי באם תחפצו בכך.

בירור ראשוני עם נציג מכירות: פרמטרים חשובים לקביעת תקציב

מה טווח המחירים של המערכות מהדגם הבסיסי ומעלה?
חשוב מאוד לקבל אינדיקציה בטלפון שהמחירים תואמים פחות או יותר את הערכת התקציב שלכם, בחלק מהמקרים אין לצרכן מושג כמה אמור לעלות הג’קוזי ומה מחירו בשוק.
לאחר בירור קצר בטלפון עם כמה חברות תקבלו אינדיקציה ריאלית למחירי המערכות ותוכלו לסנן את מה שלא מתאים לכם מבחינת התקציב, בכל מקרה חשוב לראות לפחות עוד אופציה למרות שהיא מעל התקציב על מנת לקבל אומדן נכון מה יוצר את פער המחירים בין המערכות והחברות . במקרים רבים לקוחות שתכננו תקציב מסוים שהיה נמוך מהמחיר הריאלי בשוק למערכת איכותית (לא מהיוקרתיות ביותר) הוסיפו לתקציב סכום נוסף על מנת לרכוש מערכת איכותית לטווח ארוך ולא להתפשר על מוצר ירוד שבסופו של דבר היה עולה יותר (בבחינת הפרמטרים הכוללת, צריכת חשמל, חלקים, תקלות, שימוש בחומרים ועוד….. ה”יקר יותר ” יצא בסופו של דבר הזול ביותר)
מהו המקום המיועד להתקנת הג’קוזי?
חשוב מאוד להסביר לאיש המכירות מהו המקום המיועד להתקנת הג’קוזי שברצונכם לרכוש.
 
האם ההתקנה של הג’קוזי על גג או מרפסת?
 
במקרה כזה יש צורך בקבלת אישור מהנדס/קונסטרוקטור שיאשר את יכולת הגג לשאת את המשקל של הג’קוזי כאשר הוא מלא במים ובאנשים, ויש לקחת בחשבון את נושא
ההנפה לגובה, בכל התקנה הפרמטרים משתנים מאוד תלוי בקרבת המנוף למבנה, חסימת כביש, באיזה קומה ימוקם הג’קוזי, האם קיימים
כבלי מתח גבוה של חשמל ועוד פרמטרים רבים, חובה שיגיע נציג לשטח לברר את כל הפרמטרים ולהעריך את גודל המנוף שיש להשתמש בו על מנת להניף את הג’קוזי בצורה בטוחה למיקום ההתקנה הנדרש.
האם ההתקנה של הג’קוזי תהיה מעל פני הקרקע או שקועה באדמה?
 
סעיף זה יש לו חשיבות מבחינת נושא הגישה לשירות באם ההתקנה תהיה שקועה יידרש שטח שירות של כ-60 ס”מ בכל ההיקף של המערכת שתותקן בבור ועל כן יש לוודא שיש לכם מספיק שטח “תפעול” באזור בו החלטתם להתקין את הג’קוזי.
 
 
לוחות זמנים לאספקה / התקנה של הג’קוזי?
 
רכישת מערכת ג’קוזי מהמלאי עלולה להיות פשרה על חלק מהמרכיבים ועל כן, מומלץ להתחיל את התהליך כ – 3-4 חודשים מראש ( לרוב החברות המייבאות מארה”ב לוקח את פרק הזמן הזה לשנע את המערכות בים).
 
מאחר וישנו מגוון רחב של אפשרויות, צבעים, מפרטים טכניים, דגמים ותוספות, קניית מערכת שקיימת לספק במלאי תיאלץ אותך להתפשר על חלק מהאלמנטים.
לחלק מהחברות ישנו מלאי זמין לאספקה מיידית אך מלאי זה לרוב מאוד מצומצם ולא תמיד יענה על הצורך שלך בדגם או בצבעים בהם אתה מעוניין.
 
חשוב לברר עם איש המכירות מה זמין במלאי באותו רגע במחסני החברה, שים לב שהמלאי עלול להשתנות מרגע הבדיקה עד לרגע בו תרכשו את המערכת ועל כן יש לוודא טרם ההזמנה האם המערכת עדיין זמינה במלאי,התאמת הציפיות שלכם מול איש המכירות בנושא לוחות הזמנים חשוב מאחר ואתם עלולים להיכנס לתוך התהליך מתחילתו ועד סופו ולבסוף לקבל החלטה לרכוש את המערכת ולגלות שזמן האספקה הוא 90 יום ולהתאכזב.

שלב שני : תיאום פגישה בשטח/ אולם תצוגה

תיאום פגישה באולם התצוגה
המלצות:
  • תאם פגישה מראש באולם התצוגה עם נציג המכירות ביום ובשעה הנוחה לך – כך תבטיח שתקבל את מלוא תשומת הלב והסבלנות של איש המכירות. שעלול לטפל במספר לקוחות שהגיעו ללא תיאום.
  • הבא עימך תוכניות של הגינה או סקיצה ידנית של מידות השטח, כולל: דרכי גישה, רוחב פתחים ומעברים וכל נתון אשר עשוי לסייע בתכנון נכון של הג’קוזי על פי תנאי השטח.
  • במידה וקיים עוד שותף להחלטת הרכישה, מומלץ להגיע עימו לפגישה.
  • שים לב!! ביקור של נציג החברה אצלך בבית אינו מהווה תחליף לביקור באולם התצוגה, לא מומלץ לרכוש מערכת ג’קוזי מקטלוג! הפער בין המוצג בקטלוג לבין מה שיסופק 
מידע על החברה המשווקת את הג’קוזי בישראל
מה חשוב לבדוק:
 
האם החברה הינה היבואנית הישירה של הג’קוזי לישראל?
ניתן להיכנס לאתר היצרן בחו”ל ולבדוק ברשימת המשווקים האם היא מופיעה שם.
כמה שנים החברה משווקת את המותג בישראל .
 
מה וותק החברה היצרנית בחו”ל?
חברה וותיקה בזירה העולמית היא ערובה לרכישה בטוחה של מערכת ג’קוזי אמינה עם שנות ניסיון וותק.
 
האם החברה היצרנית בחו”ל המשווקת על ידי נציג בישראל, משווקת לרוב מדינות העולם את מוצריה?
לחברות כגון JACUZZI , ARTESIAN SPAS , MASTER SPAS  ישנם מעל ל-50 משווקים ברוב מדינות העולם.
זהו ה REFERENCE הטוב ביותר. כמו כן, זה מעיד על כך שמערכות הג’קוזי של החברה מתאימים לרוב סוגי האקלים בעולם (חום, קור קיצוני (אזור סקנדינביה) וחשיפה ארוכה לשמש)
 
האם לחברה המשווקת בישראל מערך טכנאים עצמאי משלה?
(מתקינים העובדים בחברה ולא קבלני משנה ) חברה רצינית המשווקת ג’קוזי מעסיקה טכנאים אשר עברו הכשרות טכניות במפעלי היצרן בארה”ב ,וכד’ , מתקין / טכנאי שעבר הכשרות טכניות על המוצרים המשווקים ידע לתת פתרונות מקצועיים למערכות בשטח ולא יבצע אלתורים, יעבוד עם מדריך של היצרן Trouble Shooting  ויפעל על פי סטנדרטים בינלאומיים.
 
מה הם אזורי הפריסה של החברה בישראל?
למשווקים רבים ישנו אזור בודד בו הם פועלים ולרוב יתקשו לתת שירות באזורים מרוחקים.
חברות עם מספר סניפים ומספר צוותי התקנה בפריסה ארצית יעניקו לך שירות מהיר יותר בלי קשר למיקומך הגיאוגרפי (למעט אזורים מבודדים כגון הערבה וכד’)
 
האם החברה המשווקת מחזיקה במלאי חלקי חילוף וציוד טכני?
חשוב מאוד שהשמששוק יחזיק במלאי הזמין, חלקי חילוף לרוב התקלות, וזה על מנת לתת מענה מיידי לתקלות שירות כאשר מגיע הטכנאי לפיתרון תקלות.
במקרים בהן תהיינה תקלות לא שכיחות שלצורך פיתרון יהיה על המשווק להזמין את החלק מהיצרן, יש לוודא שרמת השירות היא בהטסה באוויר של החלקים (פרק זמן שלא עולה על 4-5 ימים לרוב).
 
מהן הסדרות אותן מציעה המשווקת בארץ והאם הן תואמות את מיפרט היצרן בחו”ל?
חשוב לברר איזה מהסדרות אותן מציע היצרן משווקת החברה בישראל.
ישנו הבדל בין הסדרות, יוקרתית, ממוצעת ובסיסית. כמו כן, ישנם הבדלים משמעותיים בין המפרטים של הסדרות ולרוב הם באים לידי ביטוי גם במשך תקופת האחריות.
למשל, סדרה יוקרתית 5 שנים וסדרה בסיסית שנת אחריות 1.

ממה בנויה הקונכייה של הג’קוזי ובכמה שכבות ייצור?

חשוב לוודא שהקונכייה בנויה מכמה שכבות ולא מיוצרת בתהליך אחד שבו שואבים בוואקום פורמינג גם את האקריל וגם את החומר המקשר, לרוב ABS (יש הנוהגים לכנותו חומר תרמופלסטי).
 
חסרונות הייצור בשכבה אחת, בתהליך אחד
  • ייצור בתהליך יחיד מקנה עובי דופן דק במיוחד (6-7 מ”מ), אשר על מנת לחזקו, יש להשתמש בחומרים מקציפים יתר על המידה, מה גם שהם לא יעניקו לקונכייה לעולם את החוזק שבייצור בכמה שכבות. 
  • ייצור קונכיית הג’קוזי ללא שכבות, נחשב לזול ופחות איכותי מאחר והתהליך הוא מהיר ואינו מצריך המתנה לייבוש החומרים בין השכבות
  • מגביל מאוד את האופציות של מבנה הקונכייה ולרוב מבנה הספסלים יהיה צר יותר עם פחות אפשרויות לעיצוב ארגונומי של הקונכייה . מבנה האובר קנט יהיה רחב יותר ויגזול משטח הפנים של הג’קוזי.
יצור איכותי של קונכייה
  • בנוי מלפחות 3 שכבות: שכבת אקריל, שכבת וינילוויסטר ושכבת פוליאסטר.
  • עובי הקונכייה כולל 3 השכבות יהיה לפחות 10-12 מ”מ.
רוב יצרני מערכות הג’קוזי בעולם עובדים בשיטה של כמה שכבות והשוני העיקרי יהיה באיכות הייצור ,חומרי ההפרדה בין השכבות ובעיקר זמן הייבוש שנילקח בתהליך הייצור בין שכבה לשכבה , במפעלים המתקדמים משתמשים בחומרים אשר משנים את צבעם לאחר שתהליך הייבוש מסתיים ומעניק אינדיקציה שניתן לעבור לשלב הבא .
 
מה ההספק של גוף החימום ומהו חומר הגלם ממנו הוא מיוצר?
גוף חימום העשוי מטיטניום / נירוסטה נחשב לטוב ביותר מאחר ואינו מאפשר להצטברות של קורוזיה ואנו מחליד.
אם ספירלת החימום צוברת אבנית או קורוזיה היא מאמצת את גוף החימום והוא יצרוך אנרגיה מרובה ויחמם לאט יותר מאחר ואין מגע ישיר עם המים ואלקטרודות החימום נאלצות לעבור דרך שכבות.
חשוב!! במערכות ג’קוזי המכילות כמות מים בטווחים של 1.5 – 3.5 קוב, חשוב להרכיב גוף חימום של לא יותר מ-3 KW כולל מערכות רגשי טמפרטורה אשר יורכבו במים בתוך קפסולה שקופה המונעת הצטברות של אבנית אשר עלולה לפגוע בקריאת טמפרטורה מדויקת
מהו חומר הגלם של החיפוי ההיקפי של הג’קוזי?
חשוב מאוד שהחיפוי ההיקפי של הג’קוזי יהיה מיוצר מחומר סינטטי עמיד ואיכותי בעל עובי דופןולא מעץ טבעי, גם לא איפאה וחומרים מסוג זה.
 
מדוע לא עץ טבעי?
  1. עץ טבעי הבא במגע ישיר עם מים באופן קבוע ולאורך השנים – מרקיב.
  2. עץ טבעי מצריך תחזוקה שוטפת אשר עולה לא מעט כסף.
בזמן השימוש בג’קוזי, המים עלולים לגלוש החוצה והמקום הראשון בו הם באים במגע הינו החיפוי ההיקפי, מעבר לזה הג’קוזי מותקן בחללים חיצוניים בגינה וחשוף לפגעי מזג אוויר, גשם ושמש (קרני UV). חשוב שהחיפוי הסינטטי יהיה מוגן UV עם פתחי גישה לשירות. כמו כן, חשוב לא פחות שכל ברגי ההרכבה של החיפוי ההיקפי יהיו עם מתאמים (אינסרטים M-5) לצורך פתיחה וסגירה ככל שנדרש מבלי לפגוע בתשתית של הג’קוזי.
סוג הג’טים חומר הגלם ממנו הם מיוצרים מבנה הג’ט וסוג העיסוי ?
הקדמה: סוג הג’טים ומבנה הג’טים הינו אחד המרכיבים החשובים ביותר ברכישת ג’קוזי, רוב האנשים מייחסים חשיבות רק לכמות הג’טים וזו הטעות הנפוצה ביותר, כל המערכת על כל מרכיביה חשובה, אך מבנה הג’טים, המיקום שלהם בגוף הקונכייה והפעולה השונה של כל ג’ט הן אלו שמעניקים את העיסוי האולטימטיבי ומאפשרים חוויה אחרת לגמרי בין ג’קוזי אחד למשנהו.
 

סוגי הג’טים

כל ג’ט מייצר חווית עיסוי שונה:
  • ג’טים אשר פועלים על מנת לתת עיסוי רקמות עמוק ונקודתי עם פייה צרה.
  • ג’טים המעניקים עיסוי על פני שטח רחב יותר.
  • ג’טים המעניקים עיסוי באמצעות פולסים
  • ג’טים המשלבים ביניהם מערכות מגנטיות לשחרור מתחים וריפוי כאבי שרירים ועוד רבים.

מה חשוב לשים לב לגבי הג’טים

  • החשוב ביותר הוא מגוון הג’טים והפיזור שלהם על פני כל מושב בג’קוזי – שלא יהיה מצב בו למושב אחד יהיו עשרה ג’טים ובמושב אחר 3 ג’טים.
  • עומק הטמעת הג’ט בקונכייה – יש לוודא שהג’ט לא יבלוט מדופן הקונכייה כאשר אתה נשענן על גב המושב.
  • יחס נכון בין כמות הג’טים לכמות המנועים בג’קוזי – ג’קוזי עם כמות ג’טים גדולה והספק מנועים קטן לא יעניק לנו את העיסוי הנדרש.
  • מבנה הג’ט – חשוב שמבנה הג’ט יהיה מנירוסטה ולא מפלסטיק. השימוש בחומרים לאיזון ה PH במים, כגון: מלחים על בסיס טבעי, כלור או ברום, מחלישים את חלקי ה PVC אשר נמצאים במגע ישיר עם המים ועלולים לגרום להתפוררות ועייפות החומר.
  • כל הג’טים צריכים להיות מתכווננים ושניתן יהיה לפתוח ולסגור כל ג’ט באופן אינדיבידואלי על מנת לשלוט בסוג העיסוי אותו אתה מעוניין לקבל. לדוגמא: אם יש כאב בגב העליון, רצוי שתהיה מסוגל להחליש את עוצמת הג’טים העליונים מבלי לפגוע בעוצמה של שאר הג’טים באותו מושב.
בחברות המובילות בעולם בתחום מערכות הספא תמצאו שהג’טים מיוצרים בלעדית עבורם או על ידם וזה יתרון עצום על פני ספק אשר רוכש את הג’טים מיצרן כזה או אחר שם אין שליטה בתהליכי הייצור או באיכות חומרי הגלם, בחברה בה מייצריםIn-house  את הרכיבים הנלווים לג’קוזי אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בחברה מובילה וגדולה בתחום העולמי מאחר ושימוש בטכנולוגיה זו אפשרי רק בייצור של כמויות גדולות מאוד ומקנה ליצרן יתרון יחסי גדול על מתחרים קטנים הפועלים בשוק ומציעים מגוון מצומצם אשר השליטה על תהליך הייצור ובקרת האיכות רחוק מהישג ידו.
מבנה הצנרת הרתומה ומערכות וויסות אוויר ולחץ בג’קוזי
כמה זה חשוב?
זהו פרמטר לא פחות חשוב מבדיקת הספק המנועים, כמות הג’טים וכדומה אשר לרוב לא מייחסים לו חשיבות כלל ולא בודקים שום פרט לגביו.
צנרת Plumbing הג’קוזי משמשת כוורידים ועורקים המעבירים ומווסתים את הלחצים מהמשאבות לג’טים לסינון ולמערכות הוויסות של עוצמות ההפעלה של הג’קוזי והנן חשובות לא פחות מכל פרמטר אחר.
מבנה צנרת לא איכותי אשר יבוצע בהדבקה בלבד וללא שימוש בחבקים עלול להיפתח עם הזמן וליצור נזילות.
 
דגשים:
  • חיבור הצנרות מהמנועים לסינון לג’טים, גופי חימום ופילטרים יעשה אך ורק עם ברזי פתיחה/סגירה בכניסה לכל מערכת כזו על מנת למנוע מצב בו יהיה צורך בריקון הג’קוזי במקרה של תקלה.
  • מעבר לנושא החיסכון במים מדובר גם בחיסכון בחשמל ובזמן רב שעל הטכנאי יהיה לחכות עד לריקון הג’קוזי ולאחר התיקון עד למילוי הג’קוזי מחדש ובדיקה שהתקלה שתוקנה אכן טופלה.
  • באמצעות תכנון נכון של מעבר הצנרות ושילוב של אוויר המוזרם דרך ווסתי האוויר ניתן לחסוך באופן משמעותי בהספק כ”ס של המנועים שיידרשו להפעלת מערכת הג’קוזי באופן אופטימאלי.
  • יש לוודא שהצנרת איכותית עשויה מ-PVC הצנרת גמישה עם מינימום מרחק בין הג’טים למרכזת אליה מובלים כל קבוצות הג’טים ועם חיבור לווסת אוויר מכל קבוצה באופן נפרד.
  • הדבקת הצנרת צריכה להיות עם דבק PVC בצבע כחול/שחור ומעבר להדבקה יש לוודא שימוש בחבק נירוסטה לאיטום ונעילת הצנרת.
ביצוע הקצפה מלאה ע”ג הצנרת
היצרנים הטובים בעולם מבצעים הקצפה ע”ג הצנרת לאחר סיום הייצור ולאחר בדיקת המערכת במים על מנת לאפשר בידוד וחסכון בחשמל ועל מנת למנוע ויברציות בזמן פעולת הג’קוזי (דבר המונע נזילות מהצנרת).
 
אין מה לחשוש מבחינת נזילות לאחר ההקצפה מאחר ובייצור של ג’קוזי איכותי נזילות הן דבר מאוד לא שכיח, ההיפך הוא הנכון, יצרן אשר לא מבצע הקצפה מלאה של המערכת בטענה שאם תהיה נזילה מהג’קוזי יהיה יותר קל לזהות את המיקום שלה ולתקנה במהירות הינו יצרן אשר אצלו תיתקלו בנזילות מרובות ועל כן ההעדפה שלו היא לבצע הקצפה של הקונכייה בלבד.
מבנה הקונכייה וחדר המנועים
אם המערכת בתצוגה סגורה עם החיפוי ההיקפי מומלץ מאוד לבקש מאיש המכירות שיפתח לכם את “מכסה המנוע ” של הג’קוזי פתח השירות של המנועים ויאפשר לכם הצצה למבנה של המערכת גם בלי להבין הרבה ניתן יהיה לראות באופן מיידי מערכת איכותית :
כל החיווט נמצא בתוך תעלות מיוחדות ,
המנועים מורכבים ע”ג בולמי זעזועים למניעת רעידות ורעשים
בסיס הג’קוזי אטום ולא רואים את הרצפה עליה הוא מורכב
מערכת הבקרה ממוחשבת וסגורה וכל המנועים מחוברים אליה בפלגים
בין המנועים לשאר חללי הספא תהיה יריעה אשר הותקנה לאחר הייצור לפני תהליך ההקצפה
ג’קוזי שיוצר בארה”ב נושא צמוד ללוח הבקרה לוחית אלומיניום ובה מוטבע המספר הסידורי של הג’קוזי ,תאריך הייצור , שם היצרן , ועוד נתונים המהווים את תעודת הזהות של הג’קוזי הספציפי כאשר תפנו ליצרן .
מבנה הקונסטרוקציה יהיה עשוי מעץ שעבר תהליך טבילה מיוחד דוחה מים וריקבון (ציפוי זפת בצבע שחור המונע מים ולחות )עץ חשוף בצבע טבעי המשמש כקונסטרוקציה למערכת לא יאריך ימים ויפגע בכל מבנה הג’קוזי לטווח הארוך
חומרי הגלם ומבנה הכיסוי הטרמי של הג’קוזי 
יש לוודא שהכיסוי הטרמי עשוי מחומר חזק ואיכותי כולל תפרים כפולים ועמיד בקרני UV .
חשוב מאוד שמרכז הכיסוי הטרמי יצויד בלוחות U מגולוון על מנת למנוע שקיעה במצב בו מצטברים מים. כמו כן חשוב שלכיסוי יהיו רצועות נעילה (2 יח’) בכל צד למניעת פתיחה עצמית על ידי ילדים ועל מנת שלא יעוף ברוחות חזקות,
כמו כן חשוב שבמרכז הקיפול תהיינה קוביות איטום למניעת בריחת חום.
החומר הפנימי יהיה מוקצף בצפיפות של לפחות 75% למניעת ספיחת מים לתוך החומר המוקצף דבר העלול לגרום לו להיות כבד מאוד ולבסוף להוביל לנזק / שבר
חשוב לדעת שהכיסוי הטרמי לא מיועד לדריכה Non Wallkble אך מצד שני באם ילדים יעלו עליו הוא ימנע מהם נפילה לתוך המים.
הכיסוי הטרמי משמש אותנו בכל זמן בו אנו לא משתמשים בג’קוזי והוא שומר על בידוד המערכת וניקיון המים, מונע כניסת אבק לכלוך ועלים. חצאית הסגירה וגודל הכיסוי יותאמו באופן מדוייק למבנה הקונכייה למניעת בריחת חום ולמנוע את האפשרות שיעוף ברוח חזקה.
מתקני הרמה לכיסוי הטרמי
באם השטח מאפשר זאת מומלץ בחום רב לרכוש מתקן הרמה לכיסוי הטרמי , מתקן ההרמה מקל באופן משמעותי על תיפעול הכיסוי בפתיחה וסגירה ושומר על אורך חייו לאורך שנים מאחר ולא נוצר מגע בין הרצפה לכיסוי ,לא גוררים אותו או מפילים אותו וכדומה ,התייעצו עם איש המכירות לגבי סוגי מתקני ההרמה והתאמתם לאופי ההתקנה הספציפי אצלכם.
 
בחירת הדגם שברצונכם לראות :
 
מומלץ לראות פיזית את הדגם שברצונכם לרכוש או לראות דגם מאותה הסדרה של אותו יצרן
מאחר ולרוב קיימים דגמים רבים מהמגוון (אגב ככל שהמגוון רחב יותר (עד גבול מסוים כמובן)
קיים סיכוי גבוה שתמצאו את הדגם המתאים לכם בדיוק ללא התפשרות על מידה , מספר מושבים,מבנה הקונכייה ,אופציות האבזור (כמות ג’טים/ מנועים תוספות וכד’)
חשוב שלחברה / היבואן יהיו כמה דגמים מכל סדרה בתצוגה על מנת שתוכלו להתרשם מהמערכת באופן ויזואלי ואף להיכנס אליה על “יבש” ולחוש את תחושת המרחב ,עומק המושבים ונוחות השכיבה , כמובן גם מדד הכניסה / יציאה מהג’קוזי חשוב – לרוב ישנו מושב מוגבה המשמש גם כמושב התקררות וגם כמדרגת הכניסה למערכת.
מערכת הסינון החיטוי והפילטרים
 
חשוב לבדוק איך פועלת שיטת הסינון של המים
במערכת!!!!!! האם בעל יניקהDual Suction  דואלית
 
יש לוודא ששאיבת המים מהמערכת והעברתה דרך הפילטרים נעשית בו זמנית Dual Filtration System
מהסקימר העליון (בית הפילטרים ) וממערכות יניקה תחתונות הממוקמות בתחתית הספא , באופן זה ישנה
פעילות שווה בסינון המים בכל המערכת ואין הצטברות משקעים בתחתית הספא (בשונה ממערכות אשר
מבצעות יניקה עליונה בלבד או תחתונה בלבד ) בנוסף שיטת הסינון הדואלית מאפשר הפעלה של
המערכת בהספק קבוע וללא שינוי בעוצמת הג’טים גם כאשר הפילטרים מצריכים תחזוקה שוטפת וניקיון
במערכות בהן כל הסינון עובר רק דרך הפילטרים ולא מפוצל באופן דואלי הספק המנועים נפגע משמעותית
בזמן בו הפילטרים מצריכים תחזוקה וניקיון והם סותמים את המעבר החופשי של המים (עלול לפגום בהנאה
במהלך השימוש השוטף במערכת ובהספק הג’טים )
 
זכרו כמות הפילטרים במערכת חסרת משמעות !
הנתון המשמעותי ביותר הוא שטח הסינון שלהם המוגדר לרוב במערכות האמריקאיות כ SQF שטח סינון
למ”ק של המים במערכת , ברוב מערכות הג’קוזי 2-3 פילטרים וישנם גם מערכות המצוידות בכמות של עד 5
פילטרים בבית המסננים , חשוב שהתחזוקה השוטפת תהיה פשוטה קלה וקצרה שטיפה על ידי צינור גינה (פעולה שאורכת כ -2 דקות לפילטר ) יעילה פשוטה ומהירה חשוב גם לוודא מה היה עלות החלפת הפילטרים לאחר התקופה של השימוש בהם והאם ניתן לרכוש פילטרים בקלות או שאתם תהיו מחויבים לרכוש את הפילטרים אך ורק מהספק שמכר לכם את הג’קוזי  אורך חיי הפילטר בין 3-5 שנים בממוצע תלוי באופן התחזוקה והטיפול בפילטרים על ידי המשתמש טיפול שוטף ותחזוקה ראויה תעניק לכם מים צלולים ובטוחים לשימוש ותאריך את חיי הפילטר לאורך שנים .
 
שטח סינון רחב  X שעות סינון ביום = מים צלולים ובטוחים לשימוש !!!
 
העיקרון הפשוט הוא סינון המים בכמה מחזורי סינון גם כאשר המערכת בשימוש וגם כאשר היא במצב סינון בהספק נמוך ככל שיהיו יותר מחזורי סינון ביום דרך מערכת הפילטרים כך מים יישארו צלולים וכל השומנים והלכלוך יאגרו בתוך הפילטרים (כל שעלינו לעשות בתחזוקה שוטפת יהיה להוציא את הפילטרים לשטוף במים זורמים ולהחזירם חזרה לבית הפילטרים )
שיטת פעולת הפילטרים ביניקה דואלית : כניסת מים מכל חלל הג’קוזי ומעבר דרך הפילטרים גם דרך היניקה התחתונה וגם דרך היניקה העליונה חיבור למסננים מתבצע ישירות מ-2 האזורים בו זמנית ודואג להעביר את כל מי הג’קוזי 100% סינון 24 שעות ביממה
 
תפקיד הפילטרים להפריד את הלכלוך והשומנים (“קל” וכבד” )מהמים
מערכת חיטוי UV למניעת התפתחות בקטריות וחיידקים במים
 
מעבר למערכות הפילטרים והסינון של המים חשוב מאוד למנוע התפתחות והצטברות של חיידקים במים ,  בדקו האם המערכת שברצונכם לרכוש מצוידת במערכת UV או האם ניתן להוסיף אותה למערכת שברצונכם לרכוש .
בג’קוזי מאחר ומדובר במערכות עם כמות מיים קטנה יחסית ועם כמות משתמשים גדולה ביחס לכמות המים שבג’קוזי ואם נוסיף לזה את העובדה שהמים נמצאים בטמפרטורה של כ-38 מעלות צלסיוס , זהו בית הגידול האולטימטיבי לחיידקים אשר בפעולה פשוטה אנו יכולים להיפטר מהם
CLEAR RAY הינה מערכת סינון UV הפועלת על ידי נורה אשר לא מאפשרת לחיידקים להתפתח במים. בנוסף מאפשרת מיים צלולים קריסטליים ללא תופעת הירוקת אשר נוצרת אף היא על ידי התפתחות החיידקים במים . בדקו כל כמה זמן יש צורך להחליף את הנורה ? מה העלות שלה ? והאם ניתן להחליף בקלות או שיש להזמין טכנאי
 
חומרים לאיזון PH וטיפול במים עובדות שחשוב לדעת
 
טיפול במים וחיטוי המים הינו חלק בלתי נפרד מאחזקת הג’קוזי שברשותכם שימוש לא נכון בחומרים עלול לפגוע בהנאה מהמערכת אותה רכשתם ,שימוש במערכות חיטוי אגרסיביות לא נעים ולא בריא למשתמש .
להבדיל מבריכה שבה ישנם בקרים אוטומטיים המאזניים את רמות ה PH ,כלור ואלקליניטי (קושיות) של המים במערכות ג’קוזי אנו נדרשים לבצע זאת בעצמנו מאחר ומדובר בכמויות מים קטנות מאוד יחסית ובטמפרטורות גבוהות ,
ישנן מערכות אוטומטיות בעלות אלקטרודה מכשיר המלח  מפרק את המלח עיי פעולת אלקטרוליזה, לשני המרכיבים שלו, כלומר: הNA , הנתרן מצטבר על אחת האלקטרודות בצורת מוצק, ואילו ה CL , כלומר הכלור, משתחרר בצורת גז ומחטא את המים.. לאחר החיטוי, מתחבר הכלור עם הנתרן ויוצר שוב מלח
החומרים הנפוצים ביותר לטיפול במים הם כדלקמן :
אלוברום – מגיע כטבליות –
כלור – קיים בטבליות / גרגרים / נוזלי HTH
מלח גרגירים – לאחר תהליך חשמלי באמצעות אלקטרודה הופך לכלור פעיל במים
בשלושת המצבים אנו מכניסים חומר חיטוי “כלור” OXIDIZER כזה או אחר למים השאלה באיזה מינון אנו משתמשים והאם אנו יודעים לשלוט בכמות שהכנסנו למים
לא קיימת מערכת ספא אשר יכולה לשמור על מיים בטוחים צלולים ומאוזנים ללא שימוש בחומרים וזו עובדה !!! אין מושג כזה ג’קוזי ללא כלור וללא ברום !
(ההבדל יהיה באם אתם תוסיפו כלור למים או שתשתמשו במערכת אשר תייצר בעצמה את הכלור במערכת על ידי שימוש במלח שעובר תהליך והופך לכלור פעיל )
 
אלוברום :
השימוש בטבליות מפרק את החומר הפעיל באיטיות ובעקביות למים מבלי הצורך לשפוך חומרים מידי כמה ימים (לרוב טבליות אלוברום יחזיקו מעמד בין 10 ימים לשבועיים עד שיתמוססו לגמרי.
יש להקפיד לא להשתמש בכמויות גדולות מידי מאחר והפירוק למים מתבצע באופן קבוע
אין שליטה על כמות החומרים הנמצאת במים ויש לאזן את ה PH וכמות הברום
באופן ידני
 
כלור גרגירים / טבליות :
השימוש בגרגירי כלור מבצע חיטוי מיידי של המים במערכת מבלי הצורך לחכות עד שיתמוסס הפעולה שלו היא מיידית ויש לשים לב לא להשתמש בכמויות גדולות מידי או קטנות מידי , היתרון שלו הוא שניתן לשלוט בכמות הכלור שמוכנסת למים ,בשילוב עם מערכות פילטרים מתקדמות ECO PURE ניתן להשתמש במינונים נמוכים מאוד (כמעט כמו במי השתייה ) של 5 PPM חלקיקים למיליון .
 
 
 
אלקטרודות מלח :
נפוץ בעיקר בתחום בריכות השחייה מעביר את המלח תהליך אלקטרוליזה המפרק את הנתרן ואדי הכלור מהמלח והופך אותו לכלור פעיל , מתאים בעיקר ויעיל מאוד במערכות עם כמויות גדולות של מיים ובטמפרטורות של עד 30 מעלות . לא ניתן לשלוט בקצב הפירוק של המלח במים (המערכת מייצרת מצב של בנק כלור במים )ועלול להיווצר מצב של כמויות גבוהות מידי של כלור במים (תלוי בכמות המלח שהוכנסה למים ) מהחדרת המלח ועת להתמוססותו המלאה במים לוקח כ-12 שעות לערך הופך את המים למלוחים מעט .
 
 
מערכת לייצור גז אוזון O3
 
מערכת ייצור גז אוזון נכנסה באופן משמעותי לשוק מערכות הג’קוזי בעולם וכיום רוב היצרנים מוסיפים אותה כסטנדרט ברוב המערכות אותן הן מייצרות .
חשוב מאוד לדעת !!!!מערכת ייצור גז אוזון אינה באה כתחליף לשימוש בחומרי חיטוי Oxidizer  בספא אלא כמערכת נוספת המחסלת התפתחות בקטריאלית במים ,
השימוש אוזינטור הינו אוטומטי ומופעל על ידי המערכת באופן עצמאי ולא מתכלה .
הגז מיוצר באופן קבוע במערכת ומתנדף כאשר הוא נפלט מהמים , הוא ידידותי לסביבה ולמשתמשים .
 
 
השימוש באוזון יהיה בנוסף לשימוש בחומרים המחטאים את המים כמתואר בסעיף הקודם
 
 
עמידה בתקנים ואישור המערכות על ידי מכון התקנים הישראלי
 
 
שימו לב שהנכם רוכשים מערכת המשלבת מים וחשמל בו זמנית
אנו מכניסים לתוך הג’קוזי את כל היקרים לנו וחשוב מאוד שהמערכת תהיה
בטוחה ומאושרת לשימוש על ידי מכון התקנים הישראלים במקביל לכל התקנות
המחמירות אשר החברות בארה”ב פועלות על פיהן .
 
יש לוודא שהחברה ממנה אתם רוכשים את המערכת הינה חברה מוכרת ואשר מעבירה את כל מערכות הג’קוזי שלה בדיקה באמצעות מכון התקנים הישראלי ,
ניתן לבקש מאיש המכירות אישור שלמערכת הספציפית אותה אתם מעוניינים לרכוש אישור שהמערכת מותאמת לתקן הישראלי .
מכון התקנים נמצא כאן למען בטיחותנו ובטיחות ילדינו והבדיקות אשר נעשות על ידי המכון מבטיחות לכם שאתם רוכשים מוצר שיהיה בטוח לשימוש בכל תנאי .
 
חברות המייצרות מערכות ג’קוזי בישראל לא עומדות בתנאים של מכון התקנים מאחר והפיקוח נעשה רק על מוצרים הנכנסים ארצה דרך נמלים ימיים ואוויריים , אתם נתונים לחסדו של יצרן הג’קוזי המקומי ,
לציוד החשמלי בו משתמשים היצרנים המקומיים באם יובא מחו”ל צריכה להיות תעודת אישור התאמה לתקן של מכון התקנים אך כפי שציינו קודם הרכבת המערכות חיבורן להארקה סגירה ואיטום של הציוד בפני מים , חיווט חוטי החשמל והשנאים הכול נתון וכפוף לעד כמה בוצע באופן מקצועי על ידי היצרן .
חברות מסוימות המייבאות את המערכות מתוצרת סין מעבירות לרוב תקן רק על חלק מהמוצר ומרכיביו החשמליים לכן באם החלטתם לרכוש מוצר מתוצרת זו דרשו לקבל אישור מכון התקנים בו מצוין הדגם הספציפי של הג’קוזי אותו ברצונכם לרכוש ושאושר באופן מלא ולא חלקי (לעיתים מכון התקנים אישר רק את המנוע או חלק ממרכיבי המערכת החשמליים של אותו דגם אך לא אישר את המערכת בכללותה וזה אומר שהמערכת לא אושרה על פי תקן ולא מותרת לשימוש )
 
מערכות המיוצרות בארה”ב על ידי החברות המובילות בעולם עומדות בכל התקנים והדרישות של מכון התקנים הישראלי כל עוד היבואן פועל על פי חוק ודואג להתאים את המערכת לדרישות התקן הישראלי , מערכות הסינון ,ומערכות היניקה בטוחות לשימוש ואין סכנת יניקה חזקה מידי,מערכות החשמל מבודדות וסגורות ואטומות בפני חדירת מים באם יטפטפו במקרה של נזילה מערכות החשמל מחוברות להארקה ראשית ומבודדות כל חיבורי החשמל עמידים בפני מים והמערכת מחוברת לממסר פחת ראשי בלוח אשר במקרה של זליגה חשמלית מקפיץ מייד את החשמל ומנתק את המערכת .
 
חשוב לדעת !!!! מכון התקנים הישראלי נחשב לאחד מהמחמירים בעולם (מאוד דומה לתקן TUV הגרמני שנחשב לאחד המחמירים ביותר) עובדה זו פועלת לטובת הצרכן ומבטיחה כי כל מוצר שעבר בדיקה ואישור התאמה לדרישות התקן יהיה בטוח לשימוש .
מערכות שמיוצרות בצורה שלא תואמת את דרישות המכון לא יורשו להיכנס ארצה ולא יותר שיווקם לצרכן , באם רכשתם מערכת ללא אישור של מכון התקנים הסיכון קיים ואם חס ושלום יגרם נזק לרכוש או לנפש האדם שמכר לכם את המערכת לקח סיכון אדיר
חברה המכבדת את עצמה ופועלת על פי החוק תוכל למסור לכם את בדיקות ההתאמה ואישור המערכת על ידי המכון ( שימו לב שהחוק מחייב בדיקת תקן לכל דגם ודגם שמיובא לארץ ועל כן חשוב להקפיד שהדגם אותו אתם מעוניינים לרכוש ספציפית יופיע בתעודה שנמסרה לכם )
 
 
מה תהיה עלות הפעלת הג’קוזי על בסיס חודשי ?
 
חלק בלתי נפרד מבדיקת העלות של הג’קוזי אותו אתם מעוניינים לרכוש תהיה בדיקת יעילותו וצריכת האנרגיה שלו על פני כל החודש .
מומלץ לבקש מאיש המכירות את נתוני צריכת החשמל קווט”ש של המערכת אותה הנכם מעוניינים לרכוש .
שימו לב יש הבדל בצריכות החשמל בין סדרה לסדרה (תלוי בהספקים של המנועים ,גופי החימום , ומערכות הסינון )
הפער בעלויות החשמל בין מערכת שמיוצרת בטכנולוגיה ירוקה עם שימת דגש על מרכיבים זוללי חשמל לבין מערכת שיוצרה מבלי להתייחס לנ”ל עלולה להגיע לאלפי שקלים בשנה
 
עלות חשמל למערכת ג’קוזי שיוצרה תוך הקפדה על חיסכון באנרגיה תהיה
בממוצע כ-70-100 ₪ לחודש כאשר תבצע סינון 24 שעות ביממה בהספק נמוך של 0.4 אמפר
תשמור על טמפרטורת מים קבועה של 39 מעלות כל החודש (כאשר טמפרטורת החוץ עד 5 מעלות צלסיוס ) ובשימוש של כ-20-30 דקות עיסוי מנועים כל יום במהלך החודש .
 
 
כוח סוס וכוח ספא ? הספק כוח הסוס של המנועים וחשיבותו במערכות
 
היחס הנכון בין הספק המנועים לכמות הג’טים מבנה הצנרת ומערכת האוויר תשפיע באופן משמעותי על הצורך בשימוש במנועים בעלי הספק גבוהה .
ייצור נכון של ג’קוזי ותכנון מבנה המערכת כולל יניקת המים דרך הפילטרים בשיטה דואלית ידרוש מנועים בעלי הספק נמוך יחסית עם תוצאה של מנוע בהספק כמעט כפול ,
מאחר והמערכות מאפשרות למים לנוע בצורה חופשית מבלי מחסומים ,
ישנה חשיבות גבוהה מאוד למבנה נכון ויחס בין הזרמת המים מהמנועים ושימוש נכון במערכות יניקת האוויר (ווסתים) מערכת שנבנתה עם ווסתי אוויר וצנרת רתומה מסייעת באופן משמעותי למערכות המים לייצר לחץ בהספק גבוה מבלי הצורך להשתמש בכוחות סוס בהספק גבוה
שימוש במנועים עם כוח סוס בממוצע בין 2-ל-3 כ”ס יחסוך בחשמל באופן משמעותי ביותר.
 
חשוב מאוד : מנוע הסינון צריך להיות או בהספק של 0.4 אמפר או בשימוש במנוע
בעל 2 מהירויות כאשר במהירות סינון אף הוא בעל הספק של 0.4 אמפר .
 
איך בודקים עלות צריכת חשמל חודשית של הג’קוזי ?
הפער בין מערכת שיוצרה ותוכננה מראש לחסכון באנרגיה לבין מערכת שבה לא ייחסו לנושא חשיבות עלולה להתבטא בהפרש של אלפי שקלים בשנה בעלויות צריכת החשמל .
 
ניתן לבקש מאיש המכירות את נתוני צריכת החשמל של המערכת על פי דגם/ סידרה
(אנו לא חושבים שאתם צריכים לנסות לחשב זאת בעצמכם )
הנתונים צריכים להיות מהספק / יצרן ומתייחסים לכל סדרה בנפרד (ההבדל בין הדגמים לרוב יחול על מידות המערכת ולא על מערכות החימום/בקרה ומנועים )
 
לרוב הבדיקה הינה על הנתונים הבאים לחודש :
סינון 24 שעות
שמירת טמפרטורה של 38/39 מעלות צלסיוס (תוך התייחסות לטמפרטורת החוץ עד ל-5 מעלות צלסיוס בד”כ)
הפעלת המערכת (עיסוי ג’טים ) כ-30 דקות בממוצע ביום
הנתון יופיע בצריכת כמות KW(קוט”ש) על פני כל החודש לאחר חישוב כל הפרמטרים ועלות של כל KW
לדוגמה מערכת הצורכת 117 KW במהלך החודש = חשבון חשמל של  כ- 70 ₪  (עלות של כ- 0.50 אגורות לכל קוט”ש)
 
בסיס הג’קוזי והמבנה התחתון של המערכת
 
חשוב מאוד לוודא שבסיס הג’קוזי מיוצר מחומר עמיד קשיח ודוחה מים , הבסיס כפי שמופיע
בתמונה שלפניכם צריך להיות אטום לחדירה של עכברים וזוחלים למיניהם העלולים לפגוע במערכות הבקרה ,צנרת ,חשמל ,תאורה ועוד… כמו כן יש לבסיס עוד משמעות והיא חסכון בצריכת החשמל חשוב מאוד שהבסיס לא יהיה עשוי מכל סוג של עץ הבסיס הינו החלק שבא במגע ישיר עם מים כל ימות השנה ובאם יהיה עשוי מעץ הוא ירקיב ויפתח תחת העלול לגרום לריחות לא נעימים ולפגוע בשכבת הבידוד של הספא . כמו כן בסיס קשיח אשר מחובר לקונסטרוקציה התחתונה של הספא ישמור על פילוס של המערכת וחלוקת עומס שווה על הרצפה .
לסיכום לפני רכישת הג’קוזי מצ”ב הנקודות החשובות
 
בדיקת העלויות הכוללות של התקנת הג’קוזי כולל כל הפיתוח שמסביב !
 
חשוב לברר עם איש המכירות מה כוללת הצעת המחיר שלו .
 
האם כולל כיסוי טרמי , הובלה והרכבה , הנפת מנוף (מפאת משקלו הרב של הג’קוזי כמעט בכל התקנה נדרש מנוף אשר יניף את הג’קוזי למקום המיועד לו ) במידה והג’קוזי מורכב על פני הקרקע האם כולל מדרגות כניסה , פילטרים ואביזרים בסיסיים , יש לסגור את ההצעה כולל כל הפרמטרים שצוינו וכולל מע”מ .
 
עלות פיתוח באם מדובר בג’קוזי שקוע
 
סעיף זה לא קשור באופן ישיר לספק הג’קוזי אך מניסיונו הרב יוכל לייעץ ולתת אומדן של העלות להכנת התשתית , בחברות מסוימות אף ניתן לקבל את השירות הנ”ל אך תמיד מומלץ שיבוצע על ידי אדם שאתם מכירים ושהמליצו עליו .
יש לקחת בחשבון את עלות החפירה בניית הבור וביטון שלו תשתית ניקוז ותשתיות של מיים וחשמל שיצטרכו להגיע עד לפתח השירות של הג’קוזי ועלות חיפוי הבור באמצעות דק/אחר .
 
מועד התקנה לוחות זמנים וזמינות מלאי
 
חשוב לוודא באם המוצר שאתם מעוניינים לרכוש זמין במלאי במחסני החברה או שיש צורך להמתין להגעתו ארצה .
בחירת המערכת והתאמתה לצרכיכם צריכה להיות על ידכם ולא על ידי איש המכירות
במקרים רבים אתם עלולים לרכוש מערכת שתואמת את המלאי ולא את ההתאמה שלו לצרכים שלכם (אגב הקפדה על ההמלצות שלנו במדריך זה תמנע מכם רכישה אימפולסיבית של מוצר מהמלאי)
חשוב לוודא שלא רכשתם מערכת חדשה וסיפקו לכם אותה מהתצוגה , המערכת צריכה להגיע באריזתה המקורית מהיצרן (למעט באם נפתחה על ידי מכון התקנים או המכס בארץ אזי יהיו פתחים בחלק מהאריזה , כמו כן באם תסתכלו על לוחית הזיהוי שבחדר המנועים תוכלו לדעת בדיוק מתי יוצרה והובאה ארצה (טווח של עד 6 חודשים הינו סביר )
במידה והזמנתכם היא לא ממלאי יש להקפיד על הסכם בו צוין בפירוש מועד ההזמנה ומועד האספקה המשוער)
 
משך זמן האחריות ומה היא כוללת
 
חשוב לוודא מה כוללת האחריות ובעיקר מה היא לא כוללת (חשוב לוודא שאין אותיות קטנות הפותרות את ספק הג’קוזי מאחריות במקרים בהם יש כשל שלא באשמתכם בג’קוזי)
לכמה שנים האחריות ועל איזה סעיפים ?
יש לבקש את כתב האחריות של היצרן למערכת אותה אתם רוכשים לפני הרכישה !
חשוב לוודא שהאחריות תקפה על החלפת חלקים וזמן עבודה של הטכנאי .
חשוב שהטכנאי הינו של החברה ממנה רכשתם ולא טכנאי חיצוני בעל ידע ומקצועיות נמוכה יותר ללא הכרת המערכת (לרוב טכנאים חיצוניים יטפלו במגוון רחב של מערכות מיצרנים שונים ולא יכירו את המערכת שרכשתם על בורייה)
זמן התגובה לשירות צריך להיות סביר (מספר ימים) והפתרון על ידי טכנאי של החברה לרוב יינתן במקום (לטכנאי של החברה לרוב יהיו חלקי החילוף לפיתרון תקלות ברכב השירות)
 
דרשו תקופת אחריות מינימאלית של 5 שנים מלאות על כל מרכיביו של הג’קוזי
תיאום טבילת ניסיון בג’קוזי  -חשוב מאוד שתהייה קיימת האופציה !!!!
 
כפי שציינו בפרקים הקודמים יש לטבילת ניסיון בג’קוזי חשיבות מבחינת מבנה המושבים, מיטות השכיבה, עוצמת הג’טים המרווח של הרגליים ועוד.
לכן מומלץ לבצע טבילת ניסיון בג’קוזי ולוודא שהדגם בו אתם מתנסים תואם ברוב מרכיביו לדגם אותו אתם מעוניינים לרכוש ,
חשוב מאוד לתאם את הניסוי במים עם איש המכירות בשעות שנוח לכם אך גם שנוח לו להיות אתכם ולהעניק לכם את מלוא תשומת הלב (גם באולמות תצוגה בהן ישנו חדר הדגמה אינטימי בו תוכלו לבדוק את המערכת חשוב שתקבלו ליווי צמוד )
 
הטמפרטורה האופטימאלית לבדיקת המערכת היא 39 מעלות צלסיוס (בטמפרטורה זו הגוף משוחרר כלי הדם מתרחבים וישנה האצת דם מוגברת המשפיעה
 
  • בדקו האם הכניסה והיציאה מהמערכת נוחה ובטוחה
  • האם הג’טים מבצעים פעולה עדינה ונעימה  על הגוף ובמקביל האם ניתן להגביר את העוצמות ולווסת בין המושבים ,חשוב שלא תרגישו את הגוף של הג’ט ושהוא יהיה שקוע בתוך הקונכייה ולא בולט
  • האם המושבים מרווחים העומק וגובה מפלס המים נוח לכם והאם יש מספיק מקום לרגליים (ג’טים לכפות הרגליים מוסיפים ומשדרגים את החוויה )
  • עברו בין המושבים ובדקו האם כל מושב נוח ומפנק (לעיתים יהיה מושב אחד או שניים מפנקים והשאר בסיסיים ביותר ) תלוי בדגם אותו בחרתם ברוב מערכות הביניים והפרימיום תהיה התייחסות לכל מושב ומושב
קצת עלינו !!!
ספרטה ספא הינה היבואנית הבלעדית לישראל של 3 החברות המובילות בתחום הג’קוזי בעולם .
חברת JACUZZI ארה”ב : המותג המוכר והמוביל בעולם בתחום תעשיית הג’קוזי. עובדה!!!
החלוצה העולמית בתחום מערכות הג’קוזי וקיימת מעל ל 65 שנה .
לחברת ג’קוזי מפעל ייצור מערכות הספא המתקדם בעולם והינה היצרן היחיד בעולם המייצר את הג’טים בתוך מפעלי החברה ,מערכות הפיקוד והבקרה ועוד….
בחברת ג’קוזי נרשמים מידי שנה מעל ל-200 פטנטים רשומים בתעשיית הספא .
המערכת של ג’קוזי בשילוב CLEAR RAY מערכות UV ומערכות החיטוי PRO CLEARITY נחשבת למערכת בעלת הסינון האיכותי ביותר בעולם 100% סינון המים כולל השימוש המועט ביותר בחומרים במים .
האחריות הרחבה ביותר בתעשייה -10 שנים על הקונכייה ו-7 שנים על מערכות הצנרת ,הג’טים בקרה וכו’
 
 
 
 
 
חברת MASTER SPAS תוצרת ארה”ב
חברת MASTER SPAS  קיימת למעלה מ-35 שנה ונחשבת לאחת החברות הוותיקות והאמינות בתעשייה העולמית של מערכות ג’קוזי לגינה ובריכות זרמים ,בשנים האחרונות פרצה את הדרך עם בריכות הזרמים של MICHAEL PHELPS כל הפיתוח ותכנון המערכות נעשה בשיתוף פעולה עם השחיין המעוטר ביותר בהיסטוריה (18 מדליות זהב מאולפי ידות בייג’ין ולונדון )הנחשבות לטובות בעולם עם טכנולוגיה מתקדמת והנעת המים בשחייה נגד הזרם באמצעות פרופלורים במקום ג’טים .
חברת MASTER SPAS  מעניקה אחריות מלאה על גוף המערכות ל-7 שנים ואחריות כוללת על כל המערכות ל-5 שנים מלאות
 
 
 
 
חברת ARTESIAN SPAS  תוצרת ארה”ב
חברת ARTESIAN SPAS קיימת מעל ל-30 שנה ונחשבת אף היא לאחת החברות הוותיקות והאמינות בתחום תעשיית הג’קוזי העולמית ואף מוערכת על ידי חלק ניכר ממתחרותיה כחברה המייצרת מוצרי איכות ללא פשרות . לחברה משווקים בכל העולם ונציגויות מרכזיות באירופה ובאסיה  הקפדה על פרטים ופיתוח מערכות הפעלה מתקדמות כגון DIRECT FLOW המאפשר הפעלה בכל מושב בג’קוזי בנפרד זיכה אותה בפרסים בינלאומיים על חדשנות וטכנולוגיה פורצת דרך . לחברה 3 סדרות מרכזיות של מערכות ספא ,פלטינום עילית ,איילנד פרוג’קט
החברה מעניקה אחריות של 7 שנים על גוף הספא ו-5 שנים אחריות מלאה על שאר המערכת .
 
 
 
 
 
כל המערכות של כל היצרנים ניתנות לחיבור חשמל תלת פאזי או חד פאזי
 
אנו מתחייבים בכתב שכל המערכות שלנו מיוצרות על כל מרכיביהן בארה”ב !!!!!!
 
ספרטה ספא משווקת מגוון מוצרים בתחום הספא ממיטב החברות המובילות בתחום בעולם .
אנו מבצעים הקמה של מתחמי ספא מורכבים המשלבים בתוכם מערכות מים מתקדמות ומערכות חמאם סאונה וחדרי אדים .
בין לקוחותינו , לקוחות פרטיים , פרוייקטים ציבוריים ומתחמי ספא ,בתי מלון יוקרתיים 5 כוכבים חדרי כושר וקאנטרי קלאב . קבלנים ויזמים מהמובילים בישראל .
רשת מלונות פתאל ,רשת מלונות דן , רשת מלונות ישרוטל , מלון אינטרקונטיננטל , רשת מלונות אורכידיאה , רשת מלונות רימונים . מלונות בוטיק ועוד…….
 
רשתות שיווק המובילות בישראל , רשת נגב קרמיקה , ויה ארקדיה , זהבי עצמון , חרש , טופולסקי , מודי , חזי בנק , BOFFI ועוד רבים
 
קבלנים ויזמים , א דורי ,אפריקה ישראל , דניה סיבוס , גינדי , אביסרור , בוני התיכון , י ח דימרי , ב יאיר . אחים חסיד , אחים אזולאי , יוסי אברהמי ועוד …..
 
אנו מבצעים פרוייקטים יוקרתיים של בתי מגורים ברחבי הארץ בהם אנו מבצעים הקמת מתחמי ספא יוקרתיים בשיתוף עם אדריכלי העל של ישראל .
 
ג’קוזי פרטי וציבורי ,סאונות יבשות , חדרי חמאם טורקי ,חדרי אדים STEAM ROOM , חדרי שלג
תוצרת חברת KLAFS מגרמניה הנחשבת לטובה בעולם בתחום,
אנו מזמינים אותכם לשנות את תפיסת עולמכם ולהגיע לכל אחד מהסניפים שלנו לייעוץ הכוונה ורכישה בטוחה של מערכת מהטובות בעולם.
 
 
 
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.