בניית מטבח חוץ: המדריך המלא לשנת 2023 - Sparta Spa

בניית מטבח חוץ: המדריך המלא לשנת 2023

מטבח חוץ הוא דרך נפלאה להרחיב את חללי המגורים והבילוי שלכם אל מעבר לגבולות הפנים. למה לעצור בגריל? בניית מטבח חוץ מתוכנן בקפידה, עם פריסה טובה ואזורים פונקציונליים, יספק לכם גריל, ועוד הרבה יותר.

במאמר תמצאו מידע על קניית מטבחי חוץ בהתאמה אישית וכל מה שצריך לדעת על שלבי העיצוב והבנייה, כולל חומרי הגלם, שיקולים שחשוב לקחת בחשבון, תהליך הבנייה ועוד.

תכנון מטבחי חוץ

בישול חוץ הפך לברירת המחדל של רבים מחובבי הקולינריה והאירוח בביתם. בין אם אתם רוצים להשאיר את מטבח הפנים נקי ומאוורר או לארח במרפסת או בחצר האחורית של הבית בנוחות ולהיות שותפים לכל האינטראקציות והפעילויות, בניית מטבח חוץ היא האפשרות הטובה והמועדפת ביותר.

כאשר אתם מוכנים להפוך את החצר האחורית או המרפסת שלכם למוקד פנאי ואירוח ולשלב מטבח חוץ, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת ​​התכנון. כמה מקום יש לכם? איך אתם רוצים לפרוס את המטבח? כמה שטח תרצו להקצות למטבח? ועוד. בין השיקולים שעליכם לקחת בחשבון נמנים גם אופי וסגנון הבישול שאתם מעדיפים. אלו יכתיבו במידה רבה את המכשירים שתשלבו במטבח החוץ, וכן את הפריסה שלו.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בעת בניית מטבח חוץ הוא התקציב שעומד לרשותכם. התקציב שלכם צריך לכלול לא רק את הסכום שאתם מוכנים להוציא על הרכיבים למטבח שלך, אלא גם את העלויות, אם בכלל, של היתרים והכנה של תשתיות. בין אם אתם רוצים מטבח פונקציונלי לחלוטין או גריל פשוט עם כיור ומשטח עבודה, הצעד הראשון שלכם הוא תכנון.

  • מיקום 

הגודל של מטבח חוץ למרפסת או לחצר יהיה תלוי בחלקו במיקום שתקבעו לו. התקנה של מטבח חוץ  לאורך קיר הבית או על הפטיו יכולה להיות נוחה למדי ותעניק גישה נוחה לבית. עם זאת, חשוב למקם כל גריל, משטח בישול וכדומה, במרחק בטיחות מהקיר כדי להימנע משריפה. אתם יכולים לנצל את המרחק הזה לחיבור תשתיות מים, גז וחשמל ביתר קלות, במיוחד אם הקיר החיצוני קרוב לשטח הפנים של הבית.

בניית מטבח חוץ רחוק יותר מהבית נותן לכם את היכולת להיות יותר יצירתיים וגמישים עם התצורה של המטבח, וליצור סביבה עצמאית וניטרלית שמרגישה אינטימית יותר. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שחיבור קווים קיימים של אינסטלציה, חשמל וגז למטבח יהיה קצת יותר מאתגר.

  • מרחב

לאחר שנבחר המיקום למטבח החוץ, יש למדוד את השטח. השטח הפנוי משפיע על תצורת המטבח, כמו גם אזורי המטבח. חשוב לזכור את הפונקציות שמטבח החוץ ישרת ולקחת אותן בחשבון, כולל אזורי הישיבה והאירוח. ממדי החלל בסופו של דבר ינחו את העיצוב של המטבח, אז תכננו בקפידה. 

מטבחי חוץ מעוצבים

היופי של מטבח חוץ לגינה או למרפסת משתפר עוד יותר כאשר אתה יוצרים סביבה סימביוטית המפגישה בין אוכל לאירוח. בין אם סגנון העיצוב המועדף עליכם הוא כפרי או מודרני, בחרו בריהוט נוח ומזמין, ומשהו שמתאים גם לשיחה וגם לסעודה. אם פינת האוכל והאירוח שלכם חשופה לפגעי מזג האוויר, חפשו רהיטים עמידים עמידים בפני מזג אוויר ופתרונות הצללה איכותיים.

אך כשמדובר במטבח עצמו, חשוב לבחון תחילה את חומרי הגלם שממנו בנוי המטבח, ולוודא שהם נותנים מענה לצרכים העיצוביים והפונקציונליים כאחד.

מהם החומרים לבנייה איכותית של מטבחי חוץ?

בניית מטבח חוץ עמיד ופונקציונלי דורשת התייחסות מדוקדקת של חומרים שיכולים לעמוד בפני פגעי מזג האוויר תוך שמירה על משיכה אסתטית. החל מאפשרויות מסורתיות כמו נירוסטה ועד לבחירות חדשניות יותר כמו בטון אדריכלי, הנה פירוט של חומרים שונים יחד עם היתרונות והחסרונות שלהם.

  1. נירוסטה - עמיד מאוד בפני חלודה וקורוזיה, בעל מראה מלוטש ומודרני, קל לניקוי ותחזוקה. לעומת זאת, הוא פחות מתאים לשטחי חוץ, כי חשיפה לשמש גורמת לו להתחמם, מאוד.
  2. אבן טבעית - מציעה מראה נצחי ואורגני, עמיד מאוד ויכול לעמוד בטמפרטורות קיצוניות, זמין במגוון טקסטורות וצבעים. מצד שני, עלויות החומר וההתקנה גבוהות ביחס לאלטרנטיבות הקיימות, ואבנים שאינן מלוטשות עלולות לצבור כתמים. עם זאת, השילוב של אבן טבעית מאוד נפוץ, ונותן מענה עיצובי מרהיב וייחודי.
  3. אריחים – קיים מגוון רחב של עיצובים וצבעים זמינים. אריחים בדרך כלל עמידים בפני חום ולחות, כאשר הם אטומים כהלכה, ועלותם נמוכה בהשוואה לאבן הטבעית, ובשל כך הם אופציה נהדרת שכדאי לשקול לשלב בעיצוב מטבחי חוץ כדי ליצור מראה ייחודי ומסוגנן.
  4. עץ – העץ מתאפיין באסתטיקה חמה ומזמינה, יכול להיות חסכוני יחסית ומתאים למראה כפרי או טבעי. מצד שני, הוא דורש איטום או צביעה קבועים כדי להגן מפני בלאי. עדיין, הוא נחשב לאחד מהחומרים היפים והפופולריים לשילוב במטבחי חוץ, בעיקר בשל יופיו ובשל העובדה שהוא לא תלוי בטרנדים, הוא אלמותי.
  5. בטון אדריכלי – חומר אלמותי נוסף, שעומד במבחן הזמן ומציע אופציות עיצוב בלתי מוגבלות הוא הבטון האדריכלי. זהו חומר עמיד מאוד בפני תנודות מזג האוויר, עמיד בפני קרינת UV, גמיש מבחינה עיצובית, וכן מציע פריסות ייחודיות. הבטון האדריכלי מציע מראה מודרני, מינימליסטי, שמאפשר לשלב בו חומרי גלם נוספים. התחזוקה שלו נמוכה ומספק תמורה מלאה לאורך זמן.

כיצד בונים מטבחי חוץ לגינות ובתים פרטיים?

אחרי שלב התכנון ובחירת חומרי הגלם, מגיע שלב הבנייה של המטבח. בשלב הזה חשוב להכין את השטח תוך כדי התחשבות בתנאי השטח ומגבלותיו. בתחילה בונים את המבנה והיסודות. 

אם בחרתם לעצב את מטבח החוץ שלכם מבטון אדריכלי, תוכלו לעבור תהליך בנייה קל, מהיר ופשוט, מכיוון שהמטבח יגיע מוכן עד אליכם, וכל מה שיישאר הוא לחבר את חלקיו השונים.

בשלב הבא מתקינים מכשירים ותוספות, כמו כיור, כיריים ומקומות אחסון, ולבסוף, משלבים תאורה וריצוף.

בשלב הגימורים יוצרים את האדפטציה למרחב ומתאימים את המטבח לסגנון האישי שלכם. בשלב הזה משלבים אלמנטים עיצוביים כמו עציצים קטנים, דקורציות וכדומה.

האם ניתן לבנות מטבח חוץ במרפסות בבניינים?

בהחלט כן. מה שחשוב לדעת כאשר רוצים לבנות מטבחי חוץ במפלסים שונים הוא, שנדרשות בדיקות אדריכל שקובעות מה המגבלות, בעיקר מגבלות משקל והיתרים שונים, אם הם נחוצים. 

מכיוון שהבטון האדריכלי לא כבד כמו אבן טבעית לדוגמה, הוא בחירה נפלאה עבור בניית מטבחי חוץ, מה שהפך את הבחירה בו לקלה ומאוד פופולרית.

קניית מטבח חוץ דרך חברת ספרטא ספא

חברת ספרטה ספא נחשבת לאחת החברות הוותיקות בשוק. מטבחי חוץ הם בין מוצרי הדגל שאנו מציעים ללקוחותינו, וניסיוננו רב השנים בעיצוב, בנייה והתקנה של מטבחים בחצרות, מרפסות וגגות, מבטיח שנוכל לתת מענה לכל דרישה ופתרון לכל אתגר.

אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו, להתרשם ממגוון מטבחי חוץ בהתאמה אישית שעיצבנו וסיפקנו ללקוחותינו, ולקבל מענה לכל שאלה או התלבטות. בחברתנו צוות מעצבים ומתקינים מקצועי, צוות שירות אדיב ומומחים במטבחי חוץ שיוכלו לתת לכם מעטפת שירות ללא רבב. 

אולי יעניין אתכם גם: מטבח גינה לחובבי הבשרבריכה שקופה ומטבח חוץ על גג

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.