כל מה שרציתם לדעת על תחזוקה של בריכות לבית פרטי - Sparta Spa

בריכות לבית פרטי


 
 

ליצירת קשר, מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


מוצרים של ספרטה ספא

בריכות שקופות


בריכות נחושת


בריכות זרמים


כל מה שרציתם לדעת על תחזוקה של בריכות לבית פרטי

תחזוקה ושמירה על בריכת שחיה כחלק חיוני מהבית שלכם אינה עניין כל כך מורכב או טרחני כמו שרבים נוטים לחשוב. בין אם אתם רוצים להתקין בריכות לבית פרטי או שעברתם לגור בבית עם בריכה, הנה כללי היסוד בשמירה על תחזוקה נאותה שכדאי שתכירו.

מרכיבי הבריכה הביתית שלכם

לבריכות שחייה מודרניות יש ארבעה מרכיבים עיקריים:

  1. מים

החלק המשמעותי ביותר בכל בריכה הוא כמובן המים. מה שהופך אותם אותם לבטוחים לשחייה הוא השילוב שבין כימיקלים וויסות טמפרטורה. 

  1. פְּנִים

פנים הבריכה כולל את החומר שמחזיק את המים במקומם . אין לבלבל עם חומרים חיצוניים כלשהם. קירות חיצוניים הם בדרך כלל רק שכבות דקות וקוסמטיות לצורך המראה. להלן חומרי החיפוי הנפוצים בשימוש לפנים הבריכה:

  • טיח- טיח הוא חומר עמיד למדי שחברות מדביקות לרוב על גבי בטון, שהוא עמיד במיוחד ונקבובי מספיק בכדי לתמוך בבריכה. חומר זה נמצא עמיד ל- 15 עד 25 שנים, כאשר הוא מתוחזק כראוי, ואת הבטון ניתן לחדש בכל עת.
  • אלטרנטיבות לבטון- גימורים חלופיים לבטון כוללים אגרגטים של חלוקי נחל, אריחים, אבנים וכל דבר אחר שעמיד מספיק להחזיק מעמד מתחת למים. אלו מותקנים בדרך כלל למטרות אסתטיות ותוחלת החיים שלהם משתנה אך עומדת על 10 שנים לכל הפחות. רבים מהם יחזיקו מעמד הרבה יותר זמן.
  • נירוסטה- בנירוסטה נוטים להשתמש גם לפנים וגם לחוץ הבריכה מהסיבה שהנראות של הנירוסטה יוקרתית ומרשימה מאוד. 

עמידות חומר הנירוסטה גבוהה משמעותית מעמידות הטיח/ הבטון גם בתנאי האקלים הישראליים וגם מבחינת נזילות ונקבוביות שאינן נוצרות בחומר הנירוסטה לעומת הבטון והטיח. 

אלטרנטיבות לנירוסטה: במידה ובכל זאת רוצים לחפות את בריכת הנירוסטה ניתן לעשות זאת בכל חומר שהוא: לוקי נחל, אריחים, אבנים וכל מה שעמיד במים. 

החלפת חללי פנים של בריכת שחייה ביתית עלולה להיות מעט יקרה, ולכן תחזוקה נאותה שלהם הנה חיונית מאוד, ובאפשרותה להאריך את חייהם באופן משמעותי.

  1. מערכת סינון

אזורי הפנים והמים הם החלקים הגלויים ביותר בבריכה, אך מערכת המסננים היא זו ששומרת על ניקיון ובטיחות המים.סוגי המסננים משתנים לפי סוג הבריכה, אך ביסודם הם נועדו לשאוב מים פנימה, להסיר פסולת ומזהמים ולהחזיר את המים לגוף הבריכה המרכזי. סירקולציה של המים בדרך זו מסייעת במניעה ועיכוב של התרבות חיידקים.

אין דבר כזה מערכת סינון מושלמת. לא משנה כמה היינו רוצים שתהיה אחת כזו, חלק מהלכלוך והפסולת נוטים להתמקם בהכרח על הקירות ועל רצפת הבריכה. וזה עוד לפני שהזכרנו פסולת גדולה יותר כמו עלים יבשים לדוגמה שעשויים להיות גדולים מכדי לעבור דרך מערכת סינון. 

בעלי בריכות רבים בוחרים לרכוש מערכות אוטומטיות לניקוי בריכות בכדי להרחיק כל לכלוך שהמסננים לא יכולים לנקות.

בחלק מהבריכות יש מערכות סינון מרובות. במרבית המקרים הן לא נחוצות בריכות ביתיות קטנות, אך הן יכולות להיות יעילות מאוד עבור בריכות גדולות.

  1. מערכת משאבות

משאבות הבריכה בנויות מ- 2 חלקים. החלק הראשון יונק את המים מהבריכה ומעביר אותם למסנן, ואילו החלק השני דוחף את המים חזרה לבריכה. במרבית המקרים כשל בבריכה עלול לנבוע מתקלה במערכת המשאבות.

שמירה על זרימת בריכה תקינה

שמירה על זרימת בריכה תקינה מבטיחה שמערכת המסננים שלכם תעבוד במהירות הנכונה ותתאים לגודל הבריכה שיש לכם, ובכך תבטיח יעילות מרבית. אם מערכת המסננים אטית מדי, עבודתם לא תהיה יעילה והמים יישארו מלוכלכים, ואם היא מהירה מדי, חלקים שונים בה יתקלקלו ​​בתדירות גבוהה יותר, ואף ידרשו מכם להחליף את מי הבריכה בתדירות גבוהה יותר.

על מנת לשמור על זרימת בריכה תקינה מומלץ לנקוט בפעולות הבאות:

  • שמרו על הבריכה נקייה מכל סוג של פסולת ככל האפשר
  • הגדירו את מערכת המשאבות לסובב את מי הבריכה בתנועה מעגלית 
  • הפנו לפחות סילון אחד לכיוון התחתון
  • השתמשו במנקה אוטומטי או במברשת לניקוי הבריכה לפחות פעם בשבוע

כאשר הבריכות מעוצבות היטב ויש לכם משאבת בריכה שמתאימה בגודלה לגודל הבריכה, השמירה על זרימת הבריכה היא קלה. 

הבריכות המעגליות הן הקלות ביותר לתחזוקה, בעוד שקשה יותר לשמור על בריכות מלבניות או בריכות בצורות יוצאות דופן.

ניקיון הבריכה באופן תדיר

תדירות ניקיון הבריכה תלויה מאוד במידה רבה בגודלה. המטרה היא לשמור על מים שבטוח לשחות בהם, ויש לקחת בחשבון שבריכות מקורות נשמרות נקיות לפרקי זמן ארוכים יותר בהשוואה לבריכות שחייה בחצר שחשופות ללכלוך.

נקטו בפעולות הבאות כדי לנקות את הבריכה הביתית שלכם:

  • אספו עלים יבשים ופסולת גדולה באמצעות רשת ידנית. היא יכולה לסייע לכם לנקות חרקים וחלקיקי פסולת שונים ולהפחית באופן משמעותי את הצורך בהחלפת המים בבריכה. 
  •  הברישו את המשקעים מדפנות ומרצפת הבריכה אחת לשבוע. נסו לגרום להם לזרום לכיוון הניקוז הראשי, שם מערכת המסננים תסיר אותם, או לחלופין, השתמשו במערכת ניקוי בריכות אוטומטי, , שתסנן את הלכלוך בכוחות עצמה.
  • נקו את המשאבות מידי יום. פסולת גדולה יותר עשויה להילכד במערכת זו, כך שתצטרכו לוודא שהיא נשארת פתוחה כל הזמן. אם הבריכה שלכם מתמלאת לאחר גשמים או אירועים דומים, רוקנו מעט מים עד שהיא תחזור לגובה המתאים.
  • השתמשו במשאבה של הבריכה מדי יום. זה ממקסם את היעילות של הכימיקלים ומבטיח שהבריכה תישאר נקייה ובטוחה לשימוש. עיינו בהוראות היצרן לשימוש במשאבה ופעלו תמיד בהתאם להוראות אלה.
  • בדקו את המסנן מדי שבוע כדי להסיר ממנו פסולת. יתכן שתצטרכו לשטוף אותו מדי פעם בכדי להסיר לכלוך שהצטבר בו. מרבית הבריכות משתמשות במסנני חול על מנת לסייע בניקוי מים. כמו במשאבה, עקבו אחר הוראות היצרן בעת ניקוי המסננים .
  • בדקו את מי הבריכה שלכם כדי לבחון את הכימיקלים. רוב הכימיקלים מיועדים לשימוש יומיומי, ואחרים לטיפול שבועי.

שמירה על כימיה נכונה של בריכות

נגענו בזה לעיל, אך כימיה במים של הבריכה שלכם חיונית לשחייה ולאריכות החיים של הבריכה. כימיקלים בבריכה עוצרים את צמיחת האצות והחיידקים, מפחיתים את הצטברות השאריות, ואף שומרים על בטיחות השימוש בבריכות. ברוב המקרים, מעקב אחר הוראות היצרן ושימוש בכלים המתאימים למדידת הכימיקלים הוא כל שעליכם לעשות.

עם זאת, זה נהיה מסובך יותר אם יש לכם בריכה יוצאת דופן. כימיקלים נמדדים בדרך כלל על פי גודל הבריכה שלכם, ולכן ייתכן שתצטרכו לבצע תרגילי מתמטיקה כדי למדוד את הצורה המדויקת של הבריכה שלכם ולהבטיח שהכימיקלים יקבלו פיזור אחיד, אחרת יתכן שתצטרכו להקדיש תשומת לב נוספת לאזורים מסוימים תוך כדי ניקוי ידני. השתמשו בערכת בדיקה למדידת הרמות הכימיות בבריכה. זה יעזור לכם להשיג קו בסיס טוב ולדעת מה אתם צריך להוסיף כדי לאזן הכל.

פירוק כלורמין בבריכת השחיה הביתית

לא כולם יודעים זאת, אך גם בריכות לבית פרטי זקוקות לטיפול מיוחד, שנקרא פירוק כלורמין.

הכלורמין הוא תרכובת כימית, שנוצרת כאשר כלור מתערבב עם מזהמים כמו זיעה, והוספת חומרי ניקוי נוספים מפרקת את התרכובות הללו ומאפשרת לבריכה לשטוף אותם החוצה.

במילים פשוטות יותר, פירוק כלורמין הוא טיפול ניקיון חזק יותר שנועד להחזיר את הכימיקלים בבריכה לאיזון.

יצירת לוח זמנים לתחזוקה נכונה

גם בריכות לבית פרטי זקוקות לתחזוקה, ואף על פי שזה נשמע כמו הרבה עבודה, כל שנדרש מכם הוא מספר דקות ביום שאתם מקדישים לבריכה באופן עקבי.

תחזוקה עקבית תהפוך להיות הרגל בחייכם ותבטיח לכם, לבני הבית והאורחים ליהנות משחייה בטוחה ונעימה.

The easiest Rubik's Cube solution is available here in many languages. Learn it in an hour to impress your friends.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.