בריכות שחיה לבית - כל מה שצריך וחייב לדעת - Sparta Spa

בריכות שחייה לבית


 
 

ליצירת קשר, מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


מוצרים של ספרטה ספא

בריכות שקופות


בריכות נחושת


בריכות זרמים


כל מה שחשוב לדעת ולבדוק לפני שמתקינים ברכות שחייה בבית

מרבית בעלי הנכסים בימינו חולמים שתהיה להם בריכת שחייה בחצר האחורית. להבדיל משנים עברו, כיום זה חלום שאפשר להגשים, והוא לא יקר כפי שנהוג לחשוב, אולם יש מספר דברים שחשוב לדעת על מנת לבצע רכישה חכמה ולנצל את הבריכה בצורה הטובה ביותר.

היתרונות של בריכות שחייה לבית 

אנחנו בטוחים שאתם מכירים את מגוון היתרונות של בריכות שחייה בבית. הן משדרגות את נראות הנכס, ואף מעלות את ערכו, הן משמחות את הילדים, בני הבית ובני המשפחה הקרובים, הן מוקד לפעילות חברתית ומשפחתית, והן דרך נפלאה ליהנות ממים צוננים בימות הקיץ החמים או ממים חמימים בימות החורף הקרירים.

בריכות זרמים או בריכות שחייה גדולות משמשות אף לשמירה על בריאות הגוף והכושר הגופני ותורמות בכך לאיכות החיים באופן משמעותי. באמצעותן ניתן ליהנות משחייה בפרטיות בין גבולות הבית מבלי שאף אחד יפריע וייכנס לכם למסלול בזמן החופשי שלכם, כלומר, בכל עת שתרצו.

אין ספק שבניית בריכת שחייה היא בין ההשקעות המשמעותיות ביותר שתעשו בחייכם, והיא עשויה לשפר את כל איכות החיים שלכם, אופי הבילוי ושעות הפנאי. אך לפני שתקפצו למים העמוקים ותבחנו אילו בריכות שחייה לגינה יש כיום בשוק, הנה כמה דברים שממש חשוב שתדעו.

הגדירו את מטרת הבריכה הביתית שלכם

בראש ובראשונה עליכם להיות ברורים באשר למטרת הבריכה ולהיות מסוגלים להצדיק את הוצאותיה. עליכם לבחון האם היא מיועדת לצורך פעילות גופנית, מנוחה, ספורט, בידור, שיפור ערך הרכוש והאסתטיקה או שילוב של כמה מהגורמים הללו יחד.

התאימו את החלל לבריכה

לפני שאתם מתקינים בריכת שחייה ביתית עליכם לקחת בחשבון שיקולים הנדסיים ומבניים שונים. חשוב לערוך בדיקות קרקע או בדיקות הנדסיות למבנה על מנת להעריך איזו בריכה מתאימה לחלל, מה הגודל הנכון לו, כמה משקל ניתן להעמיס על המפלס (כשמדובר בבריכה בגג או במרפסת) וכדו'. זכרו שהבטיחות קודמת לכל, ומאחר ובריכת שחייה לא ניתן להזיז כמו כל רהיט אחר בבית, כדאי לעשות אותה פעם אחת בצורה הטובה והיעילה ביותר.

הגודל כן קובע

כשמדובר בבריכות שחייה ביתיות לגודל יש השפעה גם על כמות המרחב שהן תופסות בחלל, גם על מידת הבטיחות שלהן, וגם על התקציב שמיועד להן. לפני שמתקינים בריכת שחייה חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום ההנדסה ומתחום מערכות הספא לבית, כדי להתאים את הבריכה הטובה ביותר עבורכם בצורה אופטימלית.

שיקולי תקציב

קביעת התקציב והעמידה במסגרת שנקבעה הנן קריטיות. חשוב מאוד להיות מציאותיים לפני שתגדירו את החלומות הגדולים ביותר שלכם ולהכיר את האפשרויות שעומדות בפניכם. עם זאת, לא צריך לוותר על שום שאיפה בשלב מוקדם, מכיוון שבעזרת סקר שוק תוכלו למצוא אפשרויות זולות או יקרות יותר, ולכן מומלץ להכין רשימה של כל המאפיינים שחשוב לכם לכלול בבריכת השחייה שלכם, להגדיר את המאפיינים שלא תוותרו עליהם ולדרג את יתר המאפיינים לפי סדר החשיבות שלהם.

פרט לכך, חשוב לקחת בחשבון עלויות נוספות כמו כיסוי לבריכה, גידור, עלויות אחזקה, אביזרים וכו'.

העריכו את דרישות החלל

גודלו של החלל, צורתו ותנאי השטח הקיימים יגדירו במידה רבה את מאפייני הבריכה שלכם, אך פרט להם, עליכם לקחת בחשבון שיקולים נוספים, שנגזרים מהשטח ומהמבנה. לדוגמה, הצללת הבריכה עשויה להיות מושפעת מגובה המבנה ומיקומו. שיקולים נוספים עשויים להיות הצמחייה, הריצוף והחיפויים הקיימים בשטח, מעבר של צנרת מים וביוב וכדו'. 

על מנת לבחון את הנושאים המבניים מומלץ להתייעץ עם מהנדס או עם איש מקצוע שמבין בנושאים אלו.

בנייה מעל או מתחת לפני השטח

ההחלטה האם להתקין את הבריכה מעל או מתחת לפני השטח עשויה להוליד צרכים שונים כמו נגישות או בטיחות לדוגמה.

איך אתם רוצים שהבריכה שלכם תיראה?

בבחירה ובעיצוב של בריכות שחייה לבית חשוב לבחון כיצד רוצים שהבריכה תיראה. האם אתם מעוניינים שהיא תהיה הדבר הראשון שאנשים מבחינים בו? האם חשוב לכם שהיא תשלב את הסביבה הטבעית ותתמזג עם הנוף? האם חשוב לכם לצאת בהצהרה אומנותית וכדו'. 

ניתן לעצב בריכות שחייה במגוון דרכים החל מצורתה של הבריכה, דרך האריחים שמוצמדים לה ועד לתאורת הלילה שמותקנת בה. קיימות בריכות גלישה או בריכות זרמים במגוון רחב מאוד של עיצובים, כך שתוכלו להתאים את הבריכה לסגנון העיצוב האישי שלכם ולטביעת העיצוב הקיימת בחלל.

כמה אנשים צפויים להשתמש בבריכת השחייה הביתית שלכם?

חשוב לאמוד את גודל הבריכה הביתית בהתאם לכמות האנשים שצפויים להשתמש בה. האם אתם מייעדים את הבריכה למסיבות גדולות בסופי שבוע? האם הבריכה מיועדת למשפחה המצומצמת או שגם משפחה מורחבת ענפה צפויה להצטרף לבילוי בשבת? האם הבריכה תשמש רק אתכם ואת בני/ בנות הזוג שלכם? 

באילו גילאים האנשים שצפויים להשתמש בבריכה שלכם?

פרט לכמות האנשים חשוב לקחת בחשבון גם את גילם. בריכה לילדים צריכה לכלול שטח של מים רדודים, ועבור ילדים קטנים מומלץ לכלול שטח שמיועד עבורם, כך שתבטיחו לכל בני המשפחה בילוי נפלא ובטוח.

עבור ילדים או נכים ניתן להתאים בריכות שחייה עם רצפה הידראולית שניתן להתאים לגובה הנדרש ולשמור על בטיחות מרבית כשהבריכה לא בשימוש.

חומרים שישמשו לבניית הבריכה

בטון, אריחים ונירוסטה הם החומרים הנפוצים ביותר לציפוי בריכות שחייה. בדרך כלל הם מחוברים למסגרת קיר מחוזקת מנירוסטה או פלדה שאינם נהרסים או ניזוקים ממים ומהכימיקלים שבהם עושים שימוש בבריכות שחייה.

פרט לכך, הנוף והארכיטקטורה שבחלל שבו ממוקמת בריכת השחייה עשויים לספק רעיונות לחומרים נוספים שישולבו בבריכה לצורך העיצוב שלה, כך שתהיה שפה עיצובית שתיצור התכתבות בין האלמנטים השונים בחלל.

כך לדוגמה, ניתן לבנות סיפון מעץ סביב בריכת שחייה לגינה שבה אדניות עץ מעוצבות, דק מעץ, פרגולה או רהיטים מעץ. אם הגינה שלכם מרוצפת באריחי אבן טבעית, תוכלו לשלב בצד אחד של הבריכה מפלי סלע מעוצבים, ובעזרת סילוני מים קשתיים ואריחי זכוכית תצליחו להכניס אווירה אורבנית לבריכת השחייה הביתית שלכם.

האם אתם רוצים להכניס מאפיינים מיוחדים לבריכת השחייה שלכם?

בר צמוד לבריכת השחייה, רשת כדורעף, מגלשת מים או מתקני ציפה מיוחדים עשויים להכניס הרבה עניין ואופי לבריכת השחייה שלכם ולשלב בה את סגנון הבילוי ואופי הפעילות המועדפים עליכם. 

למעשה, זה הכיף הכי גדול שבבניית בריכת שחייה פרטית, מכיוון שהיא מגשימה לכם את הפנטזיות איך שאתם רואים אותן בעיני רוחכם, ואף טוב מכך.

שירותים נוספים שתרצו להוסיף סביב בריכת השחייה שלכם

חשיבה מקיפה על חוויית הבילוי שלכם בבריכת השחייה ואופי השימוש בה תוביל אתכם ליצור חלל שלם שמיועד לשרת את המטרות והצרכים שלכם ומותאם להעדפותיכם האישיות באופן פרקטי, פונקציונלי ועיצובי. 

חשבו אילו מרכיבים נוספים יכולים לשדרג את החוויה שלכם בבריכה, זה יכול להיות מטבח חוץ או פתרון הצללה, מיטות שיזוף או פינת אירוח לבראנץ' עם החברים.

במסגרת התקציב שהגדרתם תוכלו לשלב מערכות ספא מפנקות בחלל כמו מקלחון זרמים או הוט טאב, מתקני משחק לילדים, בית עץ ועוד.

איך מתחזקים את בריכת השחייה הביתית?

כל בריכה מגיעה עם אחריות תחזוקה, ועל מנת שהבריכה שלכם תהייה בטוחה, תשמור על יופייה ותאריך ימים עליכם לדאוג לתחזק אותה בצורה נכונה, שמותאמת לגודלה, למאפיינים הסביבתיים ולאופי ותדירות השימוש בה.

מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע על כל מה שנחוץ לתחזוקה נכונה של הבריכה, כולל מכשירים מתקדמים לניקוי הבריכה, כימיקלים שנדרשים לאיזון מי הבריכה וכו'.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.